برگزاری آیین سوگواری شهادت امام رضا (ع) در آقا علی عباس (ع)

نطنز- در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) آیین ویژه سوگواری و عزاداری در آستان مقدس آقاعلی عباس (ع) بادرود برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، مراسم سوگواری شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) در آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) با حضور انبوه زائران و مجاوران حرم مطهر، با شکوه خاصی برگزار شد.

مردم ولایتمدار بادرود، شهرها و روستاهای همجوار ، امروز در سوگ امام غریب خود جامه عزا بر تن کرده و با حضور در خیابان‌ها و راه‌اندازی دستجات سینه‌زنی، مراتب عشق و ارادت خود را به امام هشتم شیعیان ابراز کردند.

در این مراسم  مداحان با نوحه سرایی با تسلیت سالروز شهادت این امام معصوم(ع) بر لزوم الگوگیری از صفات برجسته امام رضا (ع) و حفظ ویژگی‌های ماه صفر برای خانواده‌ها پرداختند.

حضور هئیت های زنجیر زنی و سینه زنی از شهرها و روستاهای اطراف کاشان ،اصفهان و اسلام شهر ، اردستان، مهاباد و بخش کویرات  در سوگ هشتمین امام شیعیان جهان و پذیرایی از عزاداران آن حضرت از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

توزیع غذای  نذری، پیاده روی هفت کیلومتری مردم عاشق و ارادتمند به اهل بیت عصمت وطهارت از شهر بادرود و اهالی رو ستای اریسمان  و همچنین پیاده روی هفت هزار نفری مردم بخش کویرات به اقا علی عباس (ع) از دیگر آیین های مذهبی در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان بود.

امام علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام از سلاله پاک رسول خدا (ص) در سحرگاه روز ۲۹ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسید. نام مبارک این امام بزرگوار علی و کنیه آن حضرت، ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان رضا به معنای رضایت و خشنودی است

آستان مقدس اقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) از فرزندان بلافصل موسی بن جعفر (ع) همه ساله پذیرای بیش از ۴ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط کشور است .

بارگاه مطهر این امامزادگان واجب التعظیم در ۸کیلومتری شهر بادرود و ۱۶۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد .

کد خبر 358071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.