ساماندهی زائران مشهد از طریق نرم افزار "مشهدی شو"

سخنگوی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی از ورود یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۹۵ زائر تا ساعت ۲۴ روز –شنبه ۱۲ آبان ماه- به شهر مقدس مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی فروزان اظهار کرد: یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۹۵ زائر تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۲ آبان ماه به شهر مقدس مشهد وارد شده‌اند که از این تعداد سهم جاده‌ای ۲۰۴ هزار و ۹۷۵ نفر، هوایی ۷۰ هزار و ۲۷۸ نفر، ریلی یکصد و ۱۱ هزار و ۱۴۰ نفر و وسایل نقلیه شخصی یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۷۲ نفر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ هزار و ۵۵۰ زائر پیاده نیز در جاده‌های مواصلاتی و منتهی به شهر مقدس مشهد و در مسیرهای هشتگانه در حال تردد هستند و هفت هزار زائر پیاده نیز تا کنون در شهر مقدس مشهد اسکان یافته‌اند.

وی افزود: نرم افزار «مشهدی شو» که از سوی شهرداری مشهد طراحی شده است در مدت اخیر کمک ارزنده‌ای به وضعیت ساماندهی زائران در شهر مشهد داشته است و به عبارتی زائران را از سردرگمی در شهر مشهد نجات داده است.

فروزان گفت: از طرفی انتظار ما از شهروندان مشهدی این است که با ثبت نام در سامانه شهروند میهمان نواز حریم رضوی با زائران نگاه خودمانی داشته باشند و با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند به خوبی تعاملات اجتماعی را با زائران برقرار کنند.

مدیرکل امور رفاهی زائران خراسان رضوی، تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۲۵۰ نفر نیز از کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر وارد استان شده‌اند و ۱۳۵ هزار زائر خارجی که از کشورهای پاکستان، آذربایجان، ترکیه و افغانستان در مراسم اربعین شرکت کرده بودند اغلب آن‌ها برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر به شهر مقدس مشهد سفر خواهند کرد.

فروزان با اشاره به اینکه در ایام پایانی ماه صفر هیچ گونه افزایشی در قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت، ادامه داد:۲۲۱ اورژانس جاده‌ای و شهری در این ایام به زائران خدمت‌رسانی می‌کند و شش فروند بالگرد نیز روند امداد و نجات به زائران را رصد می‌کند. از طرفی زائران پیاده‌ای که دارای کارت باشند از خدمات رایگان در بیمارستان‌های دولتی در این ایام برخوردار خواهند بود.

شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۱۳۵ و همچنین شماره پیامک ۱۰۰۰۱۸۱ در پویش بزرگ مردمی شهروند مهمان نواز ویژه دهه پایانی ماه صفر مشارکت داشته باشند.

کد خبر 357851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.