سیزدهم آبان‌جلوه‌ ناب غلبه جبهه حق بر باطل

لنجان- امام جمعه فولادشهر گفت: استکبار جهانی احساس می‌کند به دلیل تحریم‌های گسترده‌ای که در سال‌هایی که از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد، داشته، ایران پای مذاکره آمد، اما مردم هیچگاه در برابر تحریم ها تسلیم نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در سخنرانی راهپیمایی ۱۳ آبان در فولادشهر اظهار کرد: روز ۱۳ آبان حوادث مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی را در ذهن‌ها تداعی می کند که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

وی افزود: در روز ۱۳ آبان سال ۴۳ ماموران رژیم شاه، امام خمینی را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند همچنین در روز ۱۳ آبان ۵۷ دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، دژخیمان رژیم شاه، به آنها حمله کرده، آنها را به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در روز ۱۳ آبان ۵۸ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را گروگان گرفتند و حضرت امام در پیامی، این حرکت دانشجویان را انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول برشمردند، از این رو روز ۱۳ آبان از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شد.

وی ادامه داد: قرآن صفات مستکبران را که در مقابل ضعیفان و مستضعفان قرار دارند اینگونه آورده است «استکبار آن است که انسان اظهار بزرگی کند و آن‌چه را که از آن او نیست و برای او روا نیست، ابراز دارد...»، از سوی دیگر استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطه‌گری، سلطه‌جویی، استعمار و بهره‌کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و منفعت‌طلب بر خیل عظیم توده‌های محروم است.

سرافراز اضافه کرد: استکبار جهانی، جهت دست‌یابی به اهداف شوم خود، از زمینه‌ها و راهکارهایی نظیر، ایجاد اختلاف بین مردم کشورهای مستضعف، ترویج فساد و فحشا و ... استفاده می‌کند و به گفته تحلیلگران مسائل سیاسی، برنامه آمریکا در قبال ایران این است که می‌خواهد اهرم‌های قدرت را از ایران بگیرد و ابزار اصلی دشمن در این مسیر تحریم است.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی احساس می‌کند به دلیل تحریم‌های گسترده‌ای که در سال هایی که از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد، داشته، ایران پای مذاکره آمد، اما در واقعیت اینگونه نیست و مردم هیچگاه در برابر تحریم ها تسلیم نخواهند شد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: یوم‌الله سیزدهم آبان‌ یکی از جلوه‌های ناب غلبه جبهه حق بر باطل بود که توانست در آن مقطع تاریخی چهره حقیقی نظام سلطه و استکبار جهانی را آشکار کند و سست و پوشالی بودن آن را به منصه ظهور برساند.

وی متذکر شد: پیام یوم الله ۱۳ آبان این است که، روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی ملت غیور ایران اسلامی به پیروی از راه امام عزیز و رهبر معظم انقلاب همیشگی و ماندگار و تغییر ناپذیر است و ایران اسلامی نه فقط با آمریکا و شبکه استکبار جهانی بلکه با هر کشور دیگری که خوی استکباری و ظالمانه داشته باشد مخالف است و با آن مقابله می کند.

سرافراز با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانش آموزان و دانشجویان گفت: معظم‌له در این دیدار سه سفارش و توصیه به جوان‌ها کردند که در واقع این سفارش ها برای همه است، ایشان فرمودند: «اول اینکه دشمنی آمریکا را فراموش نکنید و فریب لبخند دشمن را نخورید و سفارش دوم این که نظریه "مقاومت در مقابل دشمن قوی پنجه" را تبلیغ کنید و دیگر اینکه جوانان خود را در قبال موضوع پیشرفت کشور مسئول بدانید؛ ترس و تنبلی را کنار بگذارید و نوآوری را وظیفه خود بدانید» از این رو باید گفت آینده کشور و آینده ایران اسلامی به مراتب بهتر و درخشان تر از گذشته است و در مناسبات جهانی دست برتر را خواهد داشت و در آن تردیدی نیست و شما آینده را به چشم خود خواهید دید.

کد خبر 357767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.