جعفرصالحی: از طریق دنیای دیجیتال می‌توانیم موزه‌های مجازی را راه‌اندازی کنیم

هدف اصلی ایجاد موزه‌ها، زمینه‌سازی برای تاثیر افکار بر یکدیگر و به تفکر واداشتن انسان با نشان دادن پیشینه و تاریخ کهن و معاصر است. موزه‌های مجازی می‌توانند به عنوان ابزار ارتباطی نوین و با به کارگیری امکانات الکترونیکی، ما را در نیل به این هدف یاری رسانند.

جعفر جعفرصالحی در خصوص موزه‌های مجازی به خبرنگار ایمنا گفت: می‌دانیم دنیا، دنیای ارتباطات است، برای بررسی موزه‌ها از طریق دنیای پیشرفته دیجیتال می‌توانیم موزه‌های مجازی را راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی این آمادگی را داریم تا موقعیت حضور و عکاسی مناسب برای علاقه‌مندان به گنجینه‌ها وگالری ها، تحت نظارت و با تعهد به اساتید صاحب کارگاه‌ها فراهم شود و با تصویربرداری‌های درست، موزه‌ها و گالری‌های مجازی حوزه صنایع دستی را پوشش دهیم.

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی افزود: در این زمینه تنها می‌توانیم نقش حمایت کننده را ایفا کنیم و نیاز داریم که سرمایه گذاران را شناسایی کنیم و این مجموعه از علاقه‌مندان فعالیت در این موضوع استقبال می‌کند. ترویج صنایع دستی بحث بسیار مهمی است که حضور علاقه‌مندان می‌تواند یکی از محوری‌ترین مباحث ترویج که بحث موزه‌های مجازی است را گسترش دهد.

جعفرصالحی ادامه داد: اصفهان، شهر جهانی و خلاق صنایع دستی است و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، شهروندان ما حق و حقوقی دارند یکی از حقوق آنها این است که زیبایی‌های شهر و علی الخصوص در اصفهان زیبایی‌های هنری را در کنار خیابان‌ها و بزرگراه‌ها بتوانند ببینند. این اتفاق در دوره قبل شهرداری روی داد و  المان‌های صنایع دستی به صورتی زیبا نمایش و جلوه داده شد و اگر بتوانیم در چهارراه‌ها نیز المان‌های صنایع دستی را داشته باشیم، این برون داد از لحاظ تاثیر بر روان شهروندان بسیار دلپذیر و زیبا خواهد بود.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به اداره صنایع دستی اصفهان طرح‌های خود را به واحد بازرگانی و ترویج این اداره ارائه دهند و امیدواریم بتوانیم به زودی قدم‌های موثری در این زمینه برداریم.

کد خبر 357766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.