ضرورت ایجاد نمایشگاه تخصصی اصناف در شهرضا

شهرضا - نایب رییس اتاق اصناف شهرضا گفت: موقعیت تجاری و حجم بالای مبادلات تجار و کسبه شهرضا، زمینه ایجاد نمایشگاه تخصصی اصناف را در این شهرستان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، ابراهیم سبزواری در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان این شهرستان، اظهار کرد: شهرضا یکی از مهمترین مراکز خرید و فروش و انجام مبادلات بازرگانی در استان است که در بعضی موارد حجم مبادلات آن از بعضی شهرهای بزرگ نیز بیشتر است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ اتحادیه صنفی در این شهرستان، تصریح کرد: پروانه تأسیس هزار و ۲۰۰ واحد صنفی جدید نیز در دست بررسی است.

نایب رییس اتاق اصناف شهرضا با بیان اینکه لازم است اختیارات اداره امور مالیاتی شهرستان افزایش یابد، خاطرنشان کرد: این اقدام امکان حل بسیاری از مشکلات مالیاتی اصناف در داخل شهرستان را فراهم و از مراجعه آنان به مرکز استان جلوگیری می‌کند.

عدم همکاری انجمن صنفی حمل و نقل کالا با کامیونداران شهرضا

حسینعلی علی‌عابدی، رییس انجمن صنفی کامیونداران شهرضا نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت ایجاد سالن اعلام بار در این شهرستان، تصریح کرد: مجوز تأسیس این سالن صادر شده است، اما عدم همکاری انجمن صنفی حمل و نقل کالا، اجرای آن را با چالش مواجه کرده است.

وی کمبود لاستیک و قطعات یدکی را از دیگر مشکلات رانندگان کامیون در این شهرستان برشمرد و افزود: هر دستگاه کامیون سالانه ۱۰ حلقه لاستیک نیاز دارد، این در حالی است که تاکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر در این شهرستان برای دریافت سهمیه لاستیک ثبت نام کرده‌اند، اما تنها دو هزار حلقه بین متقاضیان توزیع شده است.

رییس انجمن صنفی کامیونداران شهرضا تصریح کرد: لازم است شرکت شهرک‌های حمل و نقل جنوب استان در شهرضا تأسیس شود، اما عدم همکاری انجمن صنفی حمل و نقل کالا، مانع تأسیس این شرکت شده است.

علی‌عابدی تصریح کرد: اعتصاب رانندگان کامیون در مهرماه امسال بر اثر فراخوان بعضی شبکه‌های مجازی بود و به همین دلیل بسیاری از رانندگان با آن همراهی نکردند.

وی ادامه داد: بخش مهمی از افزایش بهای لوازم یدکی ناشی از عدم نظارت بر فعالیت فروشندگان این قطعات است.

واردات بی‌رویه کشاورزی را به مرحله ورشکستگی رسانده است

ذبیح‌الله ایزدی، عضو هیئت مدیره تعاونی گوسفندداران شهرضا نیز در این جلسه، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان و دامداران این شهرستان حفر چاه‌های غیرمجاز و بهره‌برداری غیرقانونی از چاه‌های دارای مجوز است که منجر به کمی قابل توجه منابع آبی شده است.

وی ادامه داد: بیسوادی و عدم ارتباط رشته تحصیلی کشاورزان باسواد با حوزه کشاورزی، باعث شده تا طرح‌های اصلاح الگوی آبیاری با مشکل مواجه شود، بنابراین لازم است کلاس‌های ترویجی در این زمینه بیشتر برگزار شود.

عضو هیئت مدیره تعاونی گوسفندداران شهرضا با اشاره به عدم همکاری برخی از دهیاران با کشاورزان و دامداران منطقه، اظهار کرد: نرخ پایین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، متأثر از نرخ بالای بهره تسهیلات بانکی، از دیگر مشکلات کشاورزان منطقه است.

ایزدی تأکید کرد: در شریطی که دولت بهای خرید محصولات کشاورزی را برای حمایت از مصرف کننده افزایش نمی‌دهد، واردات بی‌رویه بعضی اقلام محصولات زراعی، صنعت کشاورزی را به مرحله ورشکستگی رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: عدم صرفه اقتصادی فعالیت‌های کشاورزی و دامداری باعث مهاجرت جوانان و نیروی کار فعال از روستاها به شهرها شده است که نتیجه چنین فرایندی رکود و تعطیلی بخش کشاورزی خواهد بود.

کد خبر 357732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.