طرح جامع پدافند غیرعامل استان با شناسایی تهدیدات طراحی شود

استاندار و رییس شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان در پیامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت:ضرورت دارد در راستای تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان، ضمن شناسایی تمام دارایی‌ها و زیرساختهای با اهمیت، نسبت به سطح بندی و شناسایی تهدیدات پیرامونی آنها اقدام شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان، متن پیام محسن مهرعلیزاده به این شرح است: «استان اصفهان با انبوهی از دارایی‌ها و سرمایه‌های انسانی و زیرساخت‌های مادی و معنوی نقش ممتازی در مسیر پیشرفت و بالندگی ایران عزیز بر عهده دارد که حفاظت و حراست از این دارایی ها در زمره اصلی‌ترین مأموریت‌های حاکمیتی در سطح استان است.

پدافند غیرعامل یکی از راهبردهای اساسی مصون سازی استان است که پیشگیری از وقوع تهدیدات دشمنان در جهت نیل به توسعه پایدار و حراست و حفاظت همه جانبه از این دارایی ها و سرمایه های مادی و معنوی از وظایف اصلی آن بوده و طبعاً به عنوان یکی از ارکان امنیت ملی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در سخنرانی اخیرشان در این زمینه تأکید نموده و فرمودند: "اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیر قابل جبرانی قرار خواهد گرفت".
لذا، بر همین اساس، ضرورت دارد در راستای تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان، ضمن شناسایی تمام دارایی‌ها و زیرساختهای با اهمیت، نسبت به سطح بندی و شناسایی تهدیدات پیرامونی آنها و برنامه‌های مقابله و ایمن‌سازی به منظور جلوگیری از وقوع تهدیدات و کاهش آسیب‌پذیری‌ها و تاب آوری در شرایط اضطراری اقدام و اجرا گردد.

بدون تردید این وظیفه در زمره اصلی ترین مأموریت های دستگاه های اجرایی استان خواهد بود، به عنوان نماینده عالی دولت در استان از همه مدیران انتظار دارم در این خصوص اهتمام جدی را معمول نمایند. همچنین با توجه به ایجاد تهدیدات نوین لازم است تدابیر، راهکارها و امکانات جدید برای رویارویی با این نوع تهدیدات در نظر گرفته شود که به عنوان یکی از راهکارها، برگزاری تمرین عملیاتی می تواند مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای برنامه ریزی بهتر جهت مقابله با این نوع تهدیدات آماده نماید.

خوشبختانه اقدامات و برنامه‌های خوبی در شورای پدافند غیرعامل استان و قرارگاه‌های چهارگانه زیر مجموعه آن، به همت همه دست اندرکاران با محوریت فرهنگ سازی و نهادینه کردن مبحث پدافند غیرعامل صورت گرفته است، که در جای خود مورد تقدیر است و انتظار می رود با تلاش مضاعف، استان به بالاترین میزان آمادگی در برابر تهدیدات دشمن پایه نائل آید.»

کد خبر 357668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.