تعریف تا تصویب پروژه‌های شهر در سامانه «سیگما»

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: از جمله طرح‌های کلید خورده در برنامه اصفهان۱۴۰۰، بهبود فرایندهای تعریف، تصویب، زمانبندی و کنترل پروژه است، از این رو نرم‌افزار سامانه گردش اطلاعات و مدیریت پروژه‌های شهری در شهرداری اصفهان با عنوان «سیگما» راه‌اندازی شده است.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سامانه سیگما تمام مراحل تعریف تا تصویب پروژه، در نظر گرفته شده و مناطق و معاونت‌ها پروژه‌های جدید سال آینده را مرتبط با شاخص‌ها و اهداف برنامه اصفهان ۱۴۰۰ تعریف و برای تصویب نهایی به معاونت‌های مربوطه ارسال می‌کنند تا پس از آن، برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی پروژه انجام شود.

وی تصریح کرد: این سامانه که بر اساس استانداردهای PMBOK و  PRINCE تدوین شده است با سایر سامانه‌های شهری موجود در شهرداری اعم از سامانه‌ بودجه، مالی و حسابداری در ارتباط می‌باشد و در زمینه ارائه گزارش‌های لحظه‌ای بسیار مفید است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه اصفهان ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: این برنامه بر اساس دو رویکرد هدف سو و مشکل سو و با تاکید بر سه رکن شهر، شهروندان و مدیریت شهری تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در فرایند برنامه‌ریزی برنامه اصفهان ۱۴۰۰، پیشرفت شهر و تحول شهرداری و حرکت از برنامه‌ریزی سازمانی به سمت برنامه‌ریزی بر اساس نتایج و پیامدها مد نظر بوده است، گفت: تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۰ توسط مدیران و کارشناسان شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های بیرونی و زمینه‌سازی استقرار نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد در سطوح و پیامدها، ‌نتایج و عملکردها انجام شده است.

فردانی گفت: پروژه‌های برنامه اصفهان۱۴۰۰ در قالب سه گروه طرح‌ها و پروژه‌های شاخص، پروژه‌های مناطق و اقدامات طرح تحول شهرداری اصفهان مطرح شده است؛ طرح‌ها، پروژه‌ها و اقدامات شاخص شامل پروژه‌های زیرساختی در زمینه‌های حمل‌ و نقل، محیط زیست، فرهنگ و... است که کارکردی فراشهری و فرامنطقه‌ای دارد؛ از مهم‌ترین ویژگی این طرح‌ها و پروژه‌ها نوآوری، محرک توسعه و در راستای حل مسائل کلیدی شهر است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه در گروه طرح‌ها و پروژه‌های مناطق پانزده‌گانه، پروژه‌ها در مقیاس دو ساله و بر اساس مشکلات مناطق، پیشنهاد و جمع‌بندی شده‌ است، اظهار کرد: این پروژه‌ها از جنس توسعه‌ای است و بازنگری آنها به صورت سالیانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تهیه، تدوین و پیاده‌سازی نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد از جمله پروژه‌ها و اقدامات تحول در برنامه اصفهان۱۴۰۰ است که به منظور افزایش بهره‌وری در مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان انجام گرفته است.

کد خبر 357540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.