مشارکت اقتصاددانان در سیاستگذاری اقتصادی دولت

با دستور رییس جمهوری مبنی بر تشکیل چهار کارگروه تخصصی در حوزه اقتصاد با حضور اساتید و نخبگان این حوزه، دور تازه ای از مشارکت اقتصاددانان در سیاستگذاری های اقتصادی دولت محقق می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پی برگزاری جلسه روز چهارشنبه رییس جمهوری با اقتصاددانان، حجت الاسلام حسن روحانی دستور داد تا چهار کارگروه تخصصی در حوزه های اقتصاد کلان، بانکی ـ پولی، برنامه ریزی اقتصادی و حمایتی تشکیل شود.

ریاست کارگروه های چهارگانه را به ترتیب دژپسند وزیر اقتصاد، همتی رییس کل بانک مرکزی، نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر عهده خواهند داشت.

مسئولین هر کارگروه موظف به تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه سیاستگذاری و تصمیم سازی مبتنی بر دیدگاه اقتصاددانان و پژوهشگران دانشگاهی خواهند بود.

هدف از تشکیل این کارگروه ها بهره گیری بیشتر از نظرات اساتید دانشگاه و نخبگان اقتصادی و مشارکت دادن آنها در حوزه سیاستگذاری های اقتصادی دولت است.

کد خبر 357504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    0 0
    با سلام و احترام ، شاید این خبرها باعث شود کسانی که دلخوش به اروپا هستند ، کمی به فکر فرو بروند، البته این تنها اقدام خصمانه اروپا نیست ، هنوز دیپلمات ایرانی به بهانه های واهی در زندان است، بهتر است ایمان و توکلمان فقط به قدرت لایزال الهی باشد.