جوادی: تمام فرآیندهای تهیه و توزیع و فروش کتاب دچار مشکل است

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: در حال حاضر تمام فرآیندهای تهیه و توزیع و فروش کتاب دچار مشکلات مزمن است. 

به گزارش ایمنا، محسن جوادی عصر امروز(چهارشنبه) در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان افزود: در حال حاضر در تمامی مراحل تهیه، چاپ و توزیع و فروش کتاب دچار مشکلات مزمنی هستیم که دلیل حل نشدن آن تاکنون توجه مدیران مختلف به بخش های انفرادی بوده است و نگاه کلی به این فرآیند نشده است و باعث به وجود آمدن چرخه ای نامتوازن شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب از این جهت مهم است که به جای این که دولت یا وزارت ارشاد کاری در خصوص کتاب انجام دهد، ناشرین خود به صورت مستقیم با مصرف کنندگان واقعی کتاب یعنی مردم در ارتباط هستند و این موضوع موجب فعال شدن چرخه تولید کتاب و افزایش کتاب خوانی می شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد هم چنین با اشاره به سرمایه گذاری در بخش فرهنگی اظهار کرد: سرمایه گذاری در کتاب به عنوان ترویج تفکر خود به خارج موضوع مهمی است ولی پیش نیاز آن قدرت و شکوهی است که کتاب ها باید پیدا کنند. برای مثال کتاب قانون ابن سینا در شرایطی که اینترنت و ارتباطات قوی وجود نداشت در طول تنها ۲۰۰ سال توانست در آکادمی های پزشکی اروپا تدریش شود و این نشان می دهد ارزش یک کتاب چقدر مهم است.

جوادی هم چنین با اشاره به محتوای کتاب ها گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب چاپ شده است ولی آیا همه آنها واقعاً کتاب هستند؟ بسیاری از این کتاب ها ارزش لازم را ندارند و من به مجموعه مدیریت شهری اصفهان پیشنهاد می کنم تا با دایر کردن رویدادی تحت عنوان کتاب سال استان اصفهان در سطح ملی و حتی بین المللی، کمک کند تا کتاب های برتر شناسایی و از آن ها تجلیل شود و وزارت ارشاد هم می تواند با تشکیل دبیر خانه دائمی به برگزاری آن کمک کند.

کد خبر 357495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.