برداشت پسته از باغات بادرود ۷۰ درصد کاهش داشته است

نطنز- مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: سرمازدگی بهاره امسال موجب کاهش برداشت محصول پسته شده است.

عبدالرضا مهدی بادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: عملیات برداشت پسته از سطح ۵۰۰ هکتار از باغات بادرود پایان یافت.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با توجه به آب و هوای بادرود پسته یکی از محصولات باغی است که از سالیان قبل در این منطقه کشت شده و در حال حاضر سطح زیر کشت پسته به بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار رسیده و در حال حاضر میزان ۵۰۰ هکتار آن بارور شده است.

وی تصریح کرد: محصول پسته دارای مقاومت خوبی در شرایط نامساعد محیطی است از جمله مقاوم به شوری و کم‌آبی است که اگر شرایطی مانند گرده‌افشانی و تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با آفات آن صورت گیرد، محصول قابل‌قبولی به دست خواهد آمد.

بادی ادامه داد: پیش‌بینی می شود امسال حدود ۴.۵ تن پسته از مزارع بادرود برداشت شود که این آمار در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۷۰ درصدی روبه رو بوده است.

وی تاکید کرد: علت کاهش تولید پسته در بادرود سرمازدگی و نبود تلقیح مناسب درختان و بروز نوسانات دمایی است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز عنوان کرد: سال گذشته در پایان فصل سه هزار تن پسته از باغات بادرود برداشت شد، اما امسال برداشت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد البته افزایش قیمت مقداری از خسارت کشاورزان را جبران کرد.

مهدی بادی خاطرنشان کرد: بیشترین ارقام کشت شده در این منطقه گرمسیری از نوع کله‌قوچی، احمد آقایی، فندقی، اکبری است که پس از برداشت به دو ترمینال ضبط و فرآوری پسته برده می‌شود و پس از فرآوری و بسته‌بندی روانه بازار مصرف در شهرهای رفسنجان، تهران، اصفهان، قم و سایر شهرها می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: در هنگام برداشت پسته اشتغال‌زایی فصلی به تعداد ۴۰۰ نفر به مدت یک ماه ایجاد می‌شود.

به گزارش ایمنا؛ بخش کویری بادرود با آب و هوایی گرم و خشک ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زراعی و باغی شهرستان نطنز را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 357327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.