لزوم تقویت انگیزه خیرین برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد

لنجان-رییس زندان شهرستان لنجان گفت:آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد رهایی یک خانواده از غم و اندوه بوده و با توجه به اهمیت موضوع اینگونه حمایت‌ها نباید تنها محدود به ایام خاص همچون ماه مبارک رمضان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، عبدالرسول سلیمیان در جمع مسئولان و خیرین شهرستان لنجان، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ۴۲ بار از کلمه انفاق نام برده، از سوی دیگر بزرگ مردانی همچون مولای متقیان علی(ع) الگوی شیعیان بوده که در انجام کار خیر همیشه پیش‌قدم بوده‌اند و بر همین اساس ما نیز باید تلاش کنیم در جهت رفع نیاز نیازمندان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نوعی جهاد به شمار می آید، افزود: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که زندانیان جرائم غیرعمد کسانی هستند که ناخواسته دچار مشکل شده‌اند و به نوعی بدهکاران مهریه، دیه و محکومان مالی غیر کلاهبرداری هستند که برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده‌های خود لحظه شماری می‌کنند.

رییس زندان شهرستان لنجان با اشاره به لزوم تقویت انگیزه کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، تصریح کرد: آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد رهایی یک خانواده از غم و اندوه بوده و با توجه به اهمیت موضوع اینگونه حمایت‌ها نباید تنها محدود به ایام خاص همچون ماه مبارک رمضان باشد و باید به گونه ای عمل کرد که زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان غیرعمد در طول سال فراهم شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته از سوی واحد مددکاری زندان شهرستان لنجان تا به امروز شاکیان بسیاری برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مبالغ قابل توجهی از مبلغ مورد مطالبه  خود را گذشت کرده‌اند و امروز نیز با نگاه ویژه خیران و گذشت شاکیان شاهد آزادی سه نفر از زندانی محکوم مالی غیر کلاهبرداری از زندان این شهرستان بودیم.

سلیمیان اضافه کرد: این مددجویان با کمک ۱۵۱میلیون ریالی خیرین و گذشت ۵۳ میلیون ریالی شاکیان از زندان رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه ماندن زندانیان جرائم غیرعمد در زندان قطعا اثرات مخربی را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: این افراد به مرور زمان ممکن است در تعامل با سایر خلافکاران به تخلفات بزرگتر گرایش پیدا کنند برهمین اساس باید به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نگاه ویژه ای داشت چراکه کمک آنان به سالم سازی فضای جامعه از تخلفات و کاهش جرایم منتهی خواهد شد.

کد خبر 357278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.