یک‌میلیون و ۸۰۰‌ هزار بطری آب در میان زوار توزیع می‌شود

جانشین مدیرعامل در ستاد بازسازی عتبات عالیات شرکت مدیریت منابع آب ایران از توزیع بیش از یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزار بطری آب در میان زوار اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مهدی دانشگر اظهار کرد: بر اساس تأکید وزیر نیرو بر ارائه خدمات به زوار اربعین امام حسین‌(ع) منطبق با شرح وظایف ذاتی وزارت متبوع، شرکت مدیریت منابع آب ایران، موضوع تأمین آب زائران حسینی را در دستور کار قرار داد که در ستاد بازسازی عتبات عالیات این شرکت تصویب شد.

وی افزود: بر این اساس بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰‌ هزار بطری آب نیم لیتری و جرعه‌ای تأمین شده است که در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه توزیع خواهد شد.

جانشین مدیر عامل در ستاد بازسازی عتبات عالیات شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده شش دستگاه تریلی حاوی ۳۰۰ هزار بطری آب به داخل عراق، شهرهای سامرا و کربلای معلا و شش تریلی دیگر برای مرزهای چذابه و شلمچه اعزام شده است.

دانشگر گفت: سه ایستگاه توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران با عنوان سقاخانه حضرت ابوالفضل‌(ع) مشتمل بر یک ایستگاه در ورودی شهر مهران و دو ایستگاه در ورودی و خروجی مرز عراق مستقر شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در کشور عراق و معطلی حدود ۲۰ ساعته اتوبوس‌های کابوتاژ شده در مرز و نیاز شدید زوار به آب آشامیدنی اظهار کرد: سه واحد سیار این ستاد به طور مستمر کار توزیع آب را در میان زوار این اتوبوس‌ها بر عهده گرفته است.

جانشین مدیر عامل در ستاد بازسازی عتبات عالیات شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین به مشارکت فعال همکاران شرکت مدیریت منابع آب ایران در امر توزیع آب اشاره و تأکید کرد: همکارانی که برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین در منطقه حضور یافته‌، به‌صورت داوطلبانه و بدون دریافت حق مأموریت و با اخذ مرخصی استحقاقی بوده است.

وی گفت: در اداره منابع آب مهران، زائرسرایی برای استفاده همکاران صنعت آب و برق در ایام اربعین و پارکینگی به ظرفیت یک هزار خودرو آماده شده است.

دانشگر یادآور شد: در اربعین سال گذشته بیش از چهار هزار نفر اسکان و پذیرایی شدند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری افزایش یابد.

 

کد خبر 357232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.