کاهش چهار درجه‌ای دما/ بارش‌ها در غرب ادامه دارد

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای هوای استان اصفهان دو تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت و این روند کاهشی دما پایان هفته بیشتر خواهد شد.

نازنین زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی دو روز آینده، اظهار کرد: در این بازه زمانی جوی نسبتاً ناپایدار بر استان حاکم خواهد بود.

وی با بیان اینکه شرایط برای افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و نسبتاً شدید و بارش باران  برای برخی مناطق استان مهیا است، افزود: در مناطق  شرق، غرب، جنوب بارش‌های رگباری و شمال شرق  بارش پراکنده باران را خواهیم داشت و در ارتفاعات نیز بارش برف نسبتاً خفیف را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان  ادامه داد: توده هوای سرد از سمت شمال به سمت جنوب می‌رود و وزش باد سرد را برای  اکثر مناطق استان داریم. برای روز دوشنبه نیز سامانه بارشی بسیار ضعیف شده و بارش‌های پراکنده در سطح استان را خواهیم داشت اما برای روز سه‌شنبه  بارش بسیار خفیف را تنها برای مناطق غربی پیش‌بینی می‌کنیم.

 وی اضافه کرد: دیروز بادرود نظنز با ۰.۸میلی‌متر و سمیرم 0.7 میلی‌متر بیشترین میزان بارش‌ باران در سطح استان را داشته‌اند.

سیدان در خصوص وضعیت دمای استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده افزود: میانگین دمای هوای استان اصفهان در این بازه زمانی دو تا چهار درجه کاهش دما را خواهیم داشت و این روند کاهشی دما پایان هفته بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده کمینه دمای هوای اصفهان هفت درجه و بیشینه دمای هوای این شهر نیز ۲۱ درجه  سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود، افزود: در این بازه زمانی بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر  خنک‌ترین و ورزنه با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شوند.

 

کد خبر 357227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.