الهیاری: نمایشگاه کتاب فرهنگ مطالعه را میان نسل جوان گسترش می‌دهد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان نوجوانان و جوانان را با کتاب مأنوس و فرهنگ مطالعه را در بین نسل جوان اشاعه داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فریدون اللهیاری در خصوص نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یک رویداد مهم در  شهر اصفهان محسوب می‌شود به‌خصوص با توجه به اینکه اصفهان یک شهر فرهنگی است و برگزاری این نمایشگاه یک نیاز ضروری محسوب می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب فرصت خوبی است تا علاقمندان به کتاب و مطالعه با آخرین دستاوردهای حوزه نشر آشنا شوند، از طرفی برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه به ایجاد فضای پرشور و نشاط در فضای فرهنگی کمک شایانی می‌کند و انگیزه ناشران و علاقمندان به کتاب را افزایش می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به نقش مهم کتاب در زمینه فرهنگ‌سازی عنوان کرد: با وجود گسترش روزافزون فضای مجازی در میان مردم، کتاب همچنان جایگاه والایی دارد و رسالت خود را انجام می‌دهد.

وی خواستار گسترش فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه شد و تصریح کرد: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان نوجوانان و جوانان را با کتاب مأنوس و فرهنگ مطالعه را در میان نسل جوان اشاعه داد.

اللهیاری اضافه کرد: از طرفی برگزاری نمایشگاه کتاب به ناشران کمک می‌کند تا از تجربیات یکدیگر آگاهی یافته و با ذائقه مخاطبان آشنا شوند و به‌طور قطع این موارد می‌تواند آنها را در ارائه آثار مطلوب‌تر یاری کند.

وی در پایان گفت: در این نمایشگاه من و همکارانم حضور خواهیم یافت تا از آخرین کتب منتشر شده در حوزه‌های مختلف آگاه شویم، نمایشگاه کتاب یک فرصت ویژه است و لازم است از آن بهره کافی را ببریم.

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان از ۹ تا ۱۵ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان پذیرای علاقمندان به یار مهربان است.

کد خبر 357221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.