صادرات میوه از نظر ارزش ۱۷ درصد رشد داشته است

صادرت میوه‌های خوراکی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، در نیمه نخست سال‌جاری یک میلیون و ۱۳۸ هزار تُن انواع میوه‌های خوراکی، پوست مرکبات یا پوست خربزه به ارزش ۷۴۱ میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

در نیمه نخست سال گذشته ۹۷۴ هزار تُن میوه خوراکی به ارزش ۶۳۳ میلیون دلار به خارج صادر شده بود.

در شش ماهه سال‌جاری ارزش صادرات غیر نفتی کشورمان به ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسیده است.

رئیس کل گمرک ایران به تازگی از بسته ضد تحریمی گمرک خبر داد و گفت: با الکترونیکی شدن مراحل مختلف تشریفات صادرات کالا در گمرک، عملیات صادرات در بستر الکترونیکی و به صورت دوراظهاری انجام می‌گیرد. صادرکننده پس از اظهار کالای خود به صورت الکترونیکی، درخواست ارزیابی کالا در محل را از گمرک دارد و بدون مراجعه حضوری، مراحل تشریفات صادرات انجام می شود، همچنین در صورت نیاز به مجوزهای موردی مراحل انجام کار از طریق پنجره واحد مجازی انجام می‌شود.

فرود عسگری افزود: در راستای تسهیل و تسریع صادرات، کنترل های گمرکی برای کالاهای سطح یک و دو، صرفا در یک مرحله انجام می شود و بر همین اساس، در صورتی که مسیر اظهارنامه صادراتی کنترل سیستمی سطح یک و دو تعیین شود نیازی به ورود حامل‌ها به داخل گمرک مبدأ صادرات برای توزین و الصاق پلمب در گمرک مبدأ یا داخلی نیست.

وی ادامه داد: در صورتی که مسیر اظهارنامه صادراتی کنترل سیستمی سطح دو تعیین شود، در این مسیر ابتدا بررسی اسنادی اظهارنامه‌های کنترل سطح دو توسط گمرک مبدأ انجام می شود و در مسیر کنترلی سطح سه نیز تسهیلات ویژه‌ای به تولیدکنندگان کالاهای صادراتی داده می شود.

کد خبر 357147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.