پدیده سالمندی در ایران 2برابر جوامع توسعه یافته است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پدیده سالمندی در ایران دو برابر جوامع توسعه یافته است، گفت: با توجه به فراگیر بودن و چندوجهی بودن این مسئله همکاری و حمایت همه جانبه صندوق جمعیت ملل متحد به منظور تسهیل ارتباطات منطقه‌ای و انتقال تجربیات بین کشورها بسیار مهم و اساسی است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتعاون،کار و رفاه اجتماعی انوشیروان محسنی بندپی به شناخت وضعیت سالمندان در کشورهای در حال توسعه اشاره و اظهارکرد: این اقلیت بزرگ که در آینده با آن مواجهه خواهیم شد، بدون برنامه ریزی صحیح و منسجم دچار چالش و بحران های جدی تری خواهند شد.

وی با بیان اینکه سالمندان اقلیت بسیار گسترده ای را در تمام  کشورها به خود اختصاص داده اند گفت: باید شرایطی برای نگهداری از سالمندان در کانون خانواده فراهم شود، همانگونه که برنامه ای برای نگهداری معلولان در خانواده ها وجود دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقش دولت‌ها در راستای فعالیت های NGO ها وحساسیت خانواده ها نسبت به شأن و منزلت سالمندان اشاره کرد و گفت: در حوزه های امنیت درآمد، ادغام اجتماعی، سلامت و مراقبت این قشر از جامعه برنامه ریزی‌هایی را کرده ایم.

 وی افزود: کشور ایران و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال گسترش همکاری با صندوق جمعیت ملل متحد در راستای تقویت ظرفیت تخصصی و دانشگاهی به منظور تولید شواهد علمی برای برنامه ریزی، حمایت فنی به منظور تدوین برنامه های عملیاتی برای سیاست ها و برنامه های موجود و بسط روابط منطقه ای و فرا منطقه ای در زمینه گسترش حمایت های لازم برای سالمندان به ویژه زنان سالمند بوده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه در کشور ما پایه ریزی بسیار خوبی را در تدوین سند سالمندان، استقرار دبیرخانه شورای سالمندان، گسترش سازمان های مردم نهاد مانند بنیاد فرزانگان و راه اندازی وب سایت خدمات مراقبتی سالمندان و پیمایش ملی سالمندان در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی را داشته ایم، گفت: خواستار انعقاد تفاهم نامه ای میان سازمان بهزیستی، وزارت رفاه، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و HelpAge (سازمان بین المللی مردم نهاد کمک به سالمندان) در راستای تشکیل و استقرار دبیرخانه مرکزی سالمندی جمعیت در ایران با هدف تسهیل روابط منطقه ای و تقویت ظرفیت های ملی و منطقه ای هستیم.

کد خبر 357005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.