واکنش به قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی عربستان و بحرین

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: ملت‌های جهان به خوبی می‌دانند که سپاه پاسداران به نیابت از جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مقابله با گروهک‌های تروریستی در منطقه بوده است.

به گزارش ایمنا، سردار یدالله جوانی در خصوص اقدام عربستان سعودی و بحرین در انتشار بیانیه‌ای که در آن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار قاسم سلیمانی را در فهرست افراد و سازمان‌های حامی تروریسم قرار داده‌اند، اظهار کرد: رژیم آل سعود به همراه رژیم حاکم بر بحرین می‌خواهند یک حرکت فرار به جلو را با توجه به افشای قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه انجام بدهند.

وی ادامه داد: آل سعود با این اقدام می‌خواهد افکار عمومی را به سمت و سوی دیگری منحرف کند، اما قطعاً در این حرکت موفق نخواهد بود، چرا که افکار عمومی جهان واقف است رژیم حاکم بر عربستان از چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی برخوردار است.

سردار جوانی با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه تأکید کرد: مردم جهان به‌خوبی می‌دانند مؤسس گروه تروریستی داعش که در چند سال گذشته جنایات فراوانی را در سطح جهان و به‌ویژه سوریه و عراق انجام داده است، چه کسانی هستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروزه ملت منطقه و جهان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان را مؤسس گروه‌های تروریستی می‌دانند و آقای ترامپ به صراحت اعتراف کرد که مؤسس داعش، آمریکا است. عربستان سعودی بعد از آمریکا و رژیم صهیونیستی رتبه سوم تروریسم حکومتی را دارد و همه روشنفکران و صاحب‌نظران با این واقعیت آشنا هستند.

وی در ادامه به اقدامات جمهوری اسلامی در حمایت از دولت‌های قانونی عراق و سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری اشاره کرد و اظهار کرد: ملت جهان به‌خوبی می‌دانند که سپاه پاسداران به نیابت از جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار مقابله با گروهک‌های تروریستی در منطقه بودند. سپاه پاسداران با حضور مستشاری در سوریه درصدد کمک به دولت، ملت و ارتش سوریه برای مبارزه با گروهک‌های تروریستی بوده است.

سردار جوانی ادامه داد: عربستان سعودی همواره حامی و پشتوانه گروه‌های تروریستی بوده و امروز تروریسم دولت آل سعود بیش از گذشته برای دولت‌ها و ملت‌های جهان آشکار شده است. اخبار منتشر شده توسط رسانه‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با تشکیل گروه‌های مخوف و جوخه‌های اعدام، مخالفین و منتقدان را در داخل کشور و دیگر نقاط جهان از سر راه برمی‌دارد. قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه یکی از هزاران جنایت رژیم آل سعود در سرکوبی مخالفان است که رسوایی بزرگی را برای آل سعود و حامی‌شان به همراه داشته است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد عربستان سعودی در تنگنا قرار دارد و با فشار افکار عمومی روبرو شده است می‌خواهند با صدور بیانیه‌های ضد ایران فضا و شرایط را تغییر بدهند، اما آن‌ها اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوند. سپاه در دل ملت و دولت‌های منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد، آن‌ها سپاه را نماینده جمهوری اسلامی ایران و نقشش را در تأمین امنیت، ایجاد صلح و ثبات و مقابله با اقدامات تروریستی بسیار برجسته و اساسی می‌دانند.

منبع: مهر

کد خبر 356962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.