این گوشی‌ها بهترین عکس‌ها را می‌گیرند!

این روزها پیدا کردن بهترین گوشی‌ هوشمند کار چندان آسانی نیست. برخی از گوشی‌ها از بهترین تکنولوژی‌های تصویربرداری و نرم افزاری برخوردار هستند، اما برخی دیگر کیفیت تصویربرداری مناسبی ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی گوشی‌ها بهترین عملکرد را در نور اندک دارند، برخی دیگر از حالت‌های "HDR" برخوردار هستند، در حالی که گوشی‌های دیگر برای عکس گرفتن مناسب نبوده و برای فایل‌های ویدیویی گزینه خوبی محسوب می‌شوند. چنانچه شما در هنگام خرید فرصت آزمایش کردن گوشی‌های مختلف را نداشته باشید، انتخاب بهترین گوشی برایتان کاری دشوار خواهد بود. در این گزارش با بررسی‌های انجام گرفته بر روی تمام انواع گوشی‌های سال ۲۰۱۸ که اکنون در بازار وجود دارند، گوشی‌هایی که مجهز به بهترین دوربین ها هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

گوشی‌های "Google Pixel ۳" و "Pixel ۳ XL"

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو نوع گوشی می‌توان به عملکرد فوق العاده دوربین‌ها اشاره کرد که دوربین جلوی دوم آن‌ها برای گرفتن عکس‌های سلفی دارای‌ زاویه‌ دید بیش‌ از حد معمول‌ طراحی شده است. علاوه بر این، قابلیت گرفتن عکس‌هایی با نور کم هنگام شب نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته این دو نوع گوشی است. از لحاظ سخت افزاری نیز هر دو گوشی مجهز به حسگرهای ۱۲.۲ MP در دوربین اصلی، دیافراگم ۱.۸ f و تثبیت کننده تصویر نوری هستند.

گوشی های Pixel ۳ و Pixel ۳ XL از دو دوربین در قسمت جلو (dual-cameras on the front) برخوردار هستند. همچنین گوشی Pixel ۳ مجهز به قطعه سخت افزاری ویژه با نام "PixelVisual Core"،برای پردازش تصویر اختصاصی گوگل است که نخستین بار در سال گذشته در مدل‌های Pixel ۲ از ان استفاده شده و قابلیت گرفتن تصاویر عالی را در اپلیکیشن‌های "third-party" فراهم می‌کند.

گوشی‌های " iPhone XS" و " XS Max"

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو گوشی می‌توان به حالت HDR هوشمند،  حالت پرتره (Portrait) بسیار خوب، انواع پردازش‌ها هنگام ضبط فیلم ۱۰۸۰p، فلش همگام سازی تدریجی برای موقعیت‌های نوری کم و ...اشاره کرد. جالب است بدانید که هر دو گوشی از نظر دوربین یک گام از گوشی iPhone X جلوتر هستند. همچنین سخت افزارهای قسمت جلوی این گوشی‌ها بهتر شده و پردازشگر تصویر Image Signal Processor و CPU نیز در آن‌ها بهبود یافته است.  ویژگی HDR هوشمند این گوشی‌ها امکان تصویربرداری از اشیاء متحرک را فراهم می‌کند، در عکسبرداری توجه ویژه‌ای به سایه‌ها شده و جزئیات بیشتری ثبت می‌شود.

گوشی " Samsung Galaxy Note ۹"

از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به وضوح کلی تصاویر، زوم اپتیکال خوب، عملکرد عالی در شرایط کم نور، فوکوس خودکار سریع و قابل اطمینان و ...اشاره کرد. گوشیGalaxy Note ۹ مجهز به دوربین سنتی زاویه دار و یک لنز مخصوص "telephoto"  برای بزرگ‌نمایی اپتیکال بدون افت کیفیت است. همچنین گوشی جدید سامسونگ به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی در شرایط کم نور شناخته شده است که تصویربرداری آن در طول روز نیز عالی می‌باشد.

گوشی " Huawei P۲۰ Pro"

این گوشی عملکرد بسیار خوبی در نور کم داشته، قابلیت بزرگنمایی تا ۵ برابر را دارد و تجربه تصویربرداری بی‌نظیری را برای کاربران فراهم می ‌کند.این گوشی امکان گرفتن تصاویر بدون نویز (noise-free images) در شرایط نوری اندک و همچنین گرفتن تصاویر زیاد با موقعیت‌های نوری مختلف را فراهم می‌کند و کیفیت عکس‌های سلفی آن نیز مناسب است.

کد خبر 356724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.