حضور زنان در ورزشگاه‌ها یکبار برای همیشه باید حل شود

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید یکبار برای همیشه حل شود، این موضوع مسئله امروز جامعه آگاه و رشد یافته ایران نیست و دامن زدن عده‌ای به این موضوع به لحاظ اجتماعی و فرهنگی خسارت بار است.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: مسئله زنان و حضور آنها در همه تجمعاتی که در کشور به طور رسمی وجود دارد از جمله در ورزشگاه‌ها نه منع شرعی دارد و نه منع قانونی، مشکل این است که برخی ضعف‌های مدیریتی برای ایجاد امنیت و محیط سالم اجتماعی در این گونه فضاهای پراذحام با عدم حضور زنان جبران می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع مسئله قامض و پیچیده‌ای نیست، افزود: جزء ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و اجتماعی همه افراد از جمله زنان است که بتوانند در جاهایی که دوست دارند حضور پیدا کنند و اگر موردی برای چه زن و چه مرد پیش آمد باید با مدیریت اصولی با این امر برخورد کرد و اگر موارد خلاف هنجارهای اجتماعی و فرهنگی پیش آمد باید کنترل و پیشگیری صورت گیرد و همه اینها قابل مدیریت و کنترل است.

 دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به اینکه موضوع به این کوچکی ارزش بزرگ کردن تا این اندازه را ندارد، تصریح کرد: اخیرا در برخی برنامه‌ها و اجتماعات برای برخی زنان گزینش شده مجوز حضور می‌گیرند و آنها را برای حضور در این فضاها دعوت می‌کنند ما این حضور نمایشی زنان را نمی‌خواهیم واین را قبول نداریم که تنها به دلیل حضور زنان دعوت شده آنها ، مشکل حضور زنان در مجامع ورزشی حل شده باشد.

این فعال حوزه زنان با بیان اینکه هر خانمی که دوست دارد باید بتواند در مجامع ورزشی حضور پیدا کند، اظهار کرد: هر مجمع و فضایی نظم و قوانین خاص خود را دارد و رعایت قوانین در حد رعایت هنجارها برای همه شهروندان اعم از زنان و مردان هر دو لازم است و اگر بعضی از آقایان ساحت ادب و فرهنگ را رعایت نمی‌کنند باید قوانین به طور خاص در این زمینه تصویب و تفهیم شود.

راکعی با انتقاد از برخی بهانه‌جویی‌ها در این خصوص، افزود: مگر هنجارهای فرهنگی چه در قانون چه در اسلام این اجازه را می‌دهد که آقایان حرکات دون شأن انسانی در مجامع با یکدیگر داشته باشند؟ پس چه در حضور زنان چه بدون حضور زنان باید هنجارها رعایت شود و اینها همه بهانه‌هایی بیش نیست.

وی با ابراز تأسف از برخی دیدگاه‌ها تصریح کرد: متأسفانه برخی دیدگاه‌ها حتی از قبل از انقلاب تاکنون مخالف حضور اجتماعی زنان هستند و این افراد باید بدانند که دوره این رفتارها گذشته و با تلاش‌هایی که تمام زنان فرهیخته در چارچوب قانون اساسی و فرمایشات حضرت امام (ره) و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری فراتر از مسائل جناحی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب برای حقوق زنان داشته‌اند دیگر اجازه بازگشت این مسائل را نخواهند داد اما متأسفانه برخی اقلیت‌ جامعه به خودشان اجازه می‌دهند هر تفکری که دارند را به حساب اسلام بگذارند و مثل همه مشکلات در زمینه‌های موجود جامعه زنان را دچار مشکلات مضاعف کنند.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران با تأکید بر اینکه باید این موضوع یکبار برای همیشه حل شود، گفت: این موضوع مسئله امروز جامعه آگاه و رشد یافته ایران نیست و این دامن زدن عده‌ای به این موضوع به لحاظ اجتماعی و فرهنگی خسارت بار است؛ این مسأله باید یکبار برای همیشه حل شود و به صورت نمایشی با آن برخورد نشود؛ زنان و مردان ما بسیار آگاه‌تر از این هستند که فکر کنند با این مباحث نمایشی موضوع حل شده است.

کد خبر 356671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.