سامانه مدیریت معابر راه‌اندازی می‌شود

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: با راه‌اندازی سامانه مدیریت معابر تمام بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و معابر اعم از خیابان و پیاده‌روها شناسنامه‌دار خواهد شد.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به زودی با راه‌اندازی سامانه مدیریت معابر، شهروندان می‌توانند به صورت آنلاین هر نوع خرابی در شبکه معابر شهر را از طریق گوشی‌های اندروید گزارش دهند تا پس از بازدید کارشناسان، عیوب احتمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در شهرداری انجام می‌شود، جزء اموال و دارایی‌های شهر محسوب شده و باید یک مدیریت منسجم با کارآیی بالا بتواند این دارایی‌ها را مدیریت کند، افزود: معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان باید مدیریت و نگهداری پل‌ها، معابر و ساختمان‌ها چه از نظر امور بنایی و چه از نظر امور تأسیساتی را انجام دهد، از این رو سامانه‌های مدیریت معابر، مدیریت ابنیه سنگین (پل‌ها) و مدیریت ابنیه کوچک راه‌اندازی شده تا بتوانیم تمام ابنیه را شناسنامه‌دار کرده و بر اساس آن بازدیدها و تعمیرات دوره‌ای انجام شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: مهمترین سازه‌های شهری که همان پل‌ها است، از سال‌ها پیش به صورت دستی شناسنامه‌دار شده بود، اما در یک‌سال اخیر به سامانه الکترونیکی و هوشمند تبدیل شد تا بازدیدهای دوره‌ای و اقدامات پیشگیرانه بر روی سازه‌ها و ابنیه انجام شود تا در آینده هزینه‌های هنگفتی به شهر تحمیل نشود.

وی اظهارکرد: برنامه بعدی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان، راه‌اندازی سامانه مدیریت معابر خواهد بود تا تمام معابر از بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و کل معابر اعم از خیابان و پیاده روها شناسنامه‌دار شود.

مظفر تصریح کرد: در بخش شناسنامه‌دار کردن ساختمانها، برداشت‌های اولیه در حال انجام است تا سامانه هوشمندی تعریف و بتوانیم سیستم سامانه نگهداری و تعمیرات را در کل بخش‌های عمرانی عملیاتی کنیم.

کد خبر 356473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.