با تلاش مستشاران ایرانی حرم حضرت زینب‌(س) از بالاترین میزان امنیت برخوردار است

اعضای اتحادیه علمای بلاد شام در نشست مطبوعاتی در مشهد از خانواده‌های شهدای مدافع حرم قدردانی و سلام دولت و مردم سوریه را به آنها ابلاغ کردند.

 به گزارش ایمنا، شیخ «رفعت علی دیب» در این نشست گفت: از کشور سوریه و اتحادیه علمای بلاد شام آمده‌ایم تا از نزدیک با اوضاع و احوال برادران اهل سنت در ایران آشنا شویم و از نظام جمهوری اسلامی بابت فراهم کردن این فرصت قدردانی می‌کنیم؛ زیرا مسؤولان ایران تقاضای ما برای این دیدار را با صمیمیت قبول کردند.

عضو اتحادیه علمای بلاد شام و مشاور وزیر اوقاف سوریه افزود: در مشهد امام رضا علیه‌السلام به هیچ وجه احساس غریبی نکردم و همه مردم این شهر با گشاده‌رویی و مهربانی با ما رفتار کردند.

وی ادامه داد: تبلیغات منفی زیادی علیه جمهوری اسلامی در کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس وجود دارد و در واقع هدف دیگر از این سفر دیدار با علما و طلاب علوم اسلامی فرقه‌های اهل سنت بود تا ببینیم این عزیزان در کنار برادران شیعه چگونه زندگی می کنند.

مشاور وزیر اوقاف سوریه گفت: همه اعضای این هیأت دیدند که حتی طلاب شیعه و سنی از منابع و کتابخانه‌های مشترک برای بحث‌های دینی بهره می‌برند و در مسیر توسعه مبانی اسلام آزادانه تحقیق و تلمذ می‌کنند.

وی افزود: اغلب شهرهای گردشگری سوریه به جز شهرهایی که به دست داعش تخریب شده‌اند آماده پذیرایی و اقامت مردم مشهد و مردم ایران هستند.

شیخ رفعت علی دیب گفت: با تلاش مداوم و زحمات مستشاران ایرانی و دیگر دوستان در سوریه، حرم حضرت زینب‌(س) و مناطق پیرامون آن از بالاترین میزان تدابیر امنیتی و استانداردها برخوردار است که با بهره از آن اکنون بسیاری از زائران از جمله عراقی‌ها به آنجا سفر و حرم را زیارت می‌کنند.

منبع:ایرنا

کد خبر 356324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.