کمبود نیروی انسانی از گسترش فعالیت های کانون پرورش فکری مانع شد

تیران-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: کمبود نیروی انسانی از گسترش فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان مانع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مهدی قربانی در دیدار با فرماندار این شهرستان با اشاره به نیازهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان  اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی و محدودیت استخدامی مانع از گسترش مراکز و فعالیت های این کانون در سراسر استان اصفهان شده است.

وی افزود: مشارکت و هم افزایی بین دستگاه های شهرستان و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گسترش فعالیت ها و همچنین افزایش مراکز کمک می کند و با این هم افزایی بهره وری و افزایش خدمت فرهنگی به کودکان و نوجوانان افزایش می یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه امکان همکاری و مشارکت فعالیت کانون با سایر نهادهای شهرستانی فراهم است، تصریح کرد: تعامل و همکاری بین دستگاه های فرهنگی و خدماتی هر منطقه فرصتی برای ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: تشکیل کارگاه های فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی و همچنین انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تعامل افراد توانمند هر منطقه پس از طی فرِآیند قانونی امکام پذیر و این موضوع خدمات حوزه کودک و نوجوان را افزایش می دهد.

قربانی بهره گیری کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر اساس طرح خودرو سیار کانون امکان پذیر دانست و تصریح کرد: برای راه اندازی کانون سیار در هر شهرستان به  اختصاص یک خودرو از سوی مسئولان محلی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تجهیز آن به کتابخانه، نمایش فیلم و امکانات فرهنگی و هنری نیاز دارد.

وی اضافه کرد: تجهیز این خودرو و همچنین اختصاص یک کارشناس کودک و نوجوان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه چهار دستگاه خودرو سیار در استان اصفهان فعال است، خاطرنشان ساخت: برای توسعه این خدمات نیاز به همکاری سایر بخش های می باشد.

وی از عدم وجود ساختار اداری کانون در شهرستان ها به عنوان یک چالش یاد کرد و گفت: گسترش فعالیت و خدمات این کانون نیازمند تعریف ساختار اداری در شهرستان ها است تا اینکه نظارت بر فعالیت ها و همچنین هم افزایی بین بخشی فراهم شود.

قربانی یادآورشد: در حال حاضر فعالیت اداری و نظارتی این کانون ها در مرکز استان انجام می شودو این  تمرکز مانع کیفیت کار و توسعه تعاملات شده است.

وی تعامل و همکاری بین بخشی را در ارتقای کارکرد فعالیت های کانون مهم دانست و اظهارکرد: برای توسعه فعالیت های کانون همانند سایر بخش ها نیاز به هم افزایی بین بخشی است و اگر چالش ساختاری رفع شود امکان بیش از بیش فراهم خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان از همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اصفهان برای ارتقاء خدمات این مرکز در تیران و کرون خبرداد و گفت: راه اندازی کانون در بخش کرون و طرح کانون پروش فکری سیار نیز با همکاری مسئولان محلی امکان پذیراست.

کد خبر 356293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.