پیروزی شاگردان کی روش برابر بولیوی در حضور بانوان

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه موفق شد برابر بولیوی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب دیداری تدارکاتی امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ملی ایران و بولیوی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با پیروزی ۲ بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید.

دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و بولیوی

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: حدود ۱۵ هزار نفر

اخطار: مهدی ترابی (دقیقه ۵۰)

گل: علیرضا جهانبخش (دقیقه ۱۷) و مهدی ترابی (دقیقه ۶۳)برای ایران؛ رودی کاردوزو (دقیقه ۵۱) برای بولیوی

ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، روزبه چشمی، مجید حسینی، امید ابراهیمی (۸۴- علی کریمی)، احسان حاج صفی، وحید امیری (۴۶- مهدی ترابی)، سامان قدوس (۴۶- اشکان دژاگه)، مهدی طارمی (۷۸- علی قلی زاده)، علیرضا جهانبخش (۴۶- مسعود شجاعی) و سردار آزمون (۴۶- کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

بولیوی: ویسکارا و هاکوئین لوئیز، خوان گابریل، خوزه مانوئل، ریبرا اسکار، وایار دیگو، اروین (۷۱- پائول آرانو)، لیونل جاستینانو (۸۳- کارلوس آنیز)، هنری واکا (۵۵- مارسلو مورنو)، رودی کاردوزو (۷۷- هاسمانی کامپوس)، ژلیبرت الوارز (۷۷- لئوناردو واکا)

سرمربی: سزار فاریاس

کادر داوری: عباس غلوم، علی شعبان و حمود الفهلی از کویت و وحید ناظمی (داور چهارم)

شرح بازی:

تیم ملی ایران در راه آماده سازی برای جام ملت‌های آسیا امشب در حالی به مصاف بولیوی رفت که در حضور حدود ۱۵ هزار هوادار بازی را خوب آغاز کرد و برتری خود را از همان ابتدا بر مهمان دیکته کرد. ایران که در دقایق ابتدایی بازی می‌توانست خیلی زودتر پیش بیفتد در دقیقه ۱۷ با گل علیرضا جهانبخش که روی یک پرتاب اوت بلند به دست آمد پیش افتاد.

شاگردان کارلوس کی روش در نیمه نخست کاملاً بر بازی مسلط بودند و توان زدن گل‌های بیشتر را نیز داشتند. ستاره‌ تیم ملی ایران در نیمه نخست سامان قدوس بود که به خوبی در پست پشت مهاجم درخشید، اما او در نیمه دوم همراه با چند بازیکن دیگر تعویض شد تا تیم ملی در نیمه دوم چهره متفاوتی بگیرد.

ایران که نیمه دوم را هم خوب آغاز کرده بود روی یک ضربه از پشت محوطه جریمه توسط بولیوی غافلگیر شد تا بازی به تساوی کشیده شود. ایران که در نیمه دوم کیفیت خوب نیمه نخست را نشان نداد هر طور که بود در دقیقه ۶۳ توسط مهدی ترابی که در نیمه دوم به زمین آمده بود مجدداً گل برتری را زد تا ایران را در آستانه پیروزی قرار دهد.

ایران در ادامه بازی و مخصوصاً ۵ دقیقه پایانی بر بازی مسلط شد و موقعیت‌های پر تعدادی به دست آورد اما در نهایت با همان نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۱۷- ایران)- پرتاب اوت بلند وحید امیری پس از اثر چشمی با ضربه سر به جهانبخش رسید که ضربه سر او در مرحله اول با واکنش دروازه بان دفع شد اما توپ برگشتی را خود جهانبخش تبدیل به گل کرد.

۱-۱ (۵۱- بولیوی)- کاردوزو پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و با یک شوت قدرتمند در عین غافلگیری بازی را به تساوی کشاند.

۱-۲ (۶۳- ایران)- مهدی ترابی پشت مدافعان بولیوی صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک دروازه مهمان را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- ارسال ضربه آزاد قدوس در محوطه جریمه با ضربه سر مهدی طارمی همراه شد که توپ پس از برخورد به تیر افقی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۶- حرکت تیمی بازیکنان ایران پشت محوطه جریمه بولیوی با ضربه پر قدرت طارمی همراه شد که توپ با واکنش دروازه بان راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۰- ارسال دژاگه پشت مدافعان بولیوی به چشمی رسید که او در زدن ضربه سر ناکام بود و در ادامه نیز طارمی نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند تا موقعیت خوب ایران از دست برود.

دقیقه ۷۳- ارسال محرمی از سمت راست با ضربه سر خوب ترابی همراه شد اما دروازه بان بولیوی توپ را برگشت داد و در ادامه نیز ضربه ریباند را حاج صفی با ضربه سر به بیرون زد.

دقیقه ۸۰- شوت مورنو از داخل محوطه جریمه ایران را بیرانوند به خوبی و در دو مرحله مهار کرد تا برتری ایران از دست نرود.

اتفاق ویژه:

حضور تعدادی از تماشاگران بانو در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران و بولیوی اتفاق جالب توجه این دیدار بود. البته خانم‌های تماشاگر از قبل انتخاب شده بودند و طبق اخبار بانوانی چون خانواده‌های بازیکنان، اعضای تیم ملی بانوان و کارکنان فدراسیون این تماشاگران را شامل می‌شدند.

کد خبر 356218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.