خبرنگاران از شهردار اصفهان چه پرسیدند؟

شهردار اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین نشست خبری قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان امروز – سه‌شنبه ۲۴ مهرماه- با حضور ۱۰۰ نفر از اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست، خبرنگاران به تشریح سوالات خود در حوزه های مختلف درآمدی، پروژه های عمرانی از جمله مترو، مرکز همایش‌های بین المللی، میدان امام علی(ع)، شفافیت، انتصابات در شهرداری، حقوق کارکنان اتوبوسرانی و سازمان عمران و ... پرداختند.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز به پاسخگویی به سوالات مطرح شده پرداخت که اهم سوالات در این جلسه به شرح ذیل است:

روزنامه کیهان- دو روز گذشته شبکه ۲ صدا و سیما فیلمی را درباره چهارباغ پخش کرد که گفته می شد لایه های باستانی در آن نابود شده، شما آینده چهارباغ را چطور پیش بینی می کنید؟ با توجه به شرایط اقتصادی کنونی بدهی دولت به شهرداری اصفهان چقدر است و تا کی باید این مشکلات بر دوش شهرداری ها باشد و برای رسیدن به بودجه پایدار چه برنامه ای دارید؟

هفته نامه والی- شایعاتی مبنی بر انتصاب های فامیلی و حزبی در شهرداری به ویژه از دو حزب اتحاد ملت و عدالت و آزادی مطرح است؛ لطفا در این باره توضیح دهید؟

هفته نامه سیبه: چرا شش میلیارد در جشنواره فیلم کودک هزینه شد در حالی که شما وقتی به عیادت حمید محمدی(تهیه کننده و مستند ساز اصفهانی) رفتید برای او یک شاخه گل نبردید؟ حمید محمدی در حالی از دنیا رفت که ماه ها با سرطان می جنگید و در این اواخر حتی نتوانست تشکی برای جلوگیری از زحم بستر بخرد، چرا به او بی توجهی کردید؟

سیمای شهر- بدهی شهر طبق آمارهای مختلف ارائه شده از اعضای شورا پلکانی رشد می کند. چرا؟ بخشی از اطلاعاتی که می توان بر اساس قانون منتشر کرد را در اختیار رسانه ها بگذارید.

 ایمنا-  شما از ابتدای حضور در شهرداری بر حفاظت از میراث فرهنگی تاکید داشتید چطور قرار است هویت تاریخی اصفهان را حفظ کنید در حالی که بدنه اجرایی شما شامل همان مدیرانی است که پیش از این به میراث اصفهان صدمات جبران ناپذیری زدند، آقای شهردار اخیر شاهد دو مورد از اعتصابات کارمندان شهرداری بودیم راننده اتوبوس و به فاصله کمی از آن کارگران شرکت عمران که نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق خود معترض بودند، چقدر در سازمان های وابسته به شهرداری اصفهان شاهد پرداخت حقوق ها با تاخیر هستید؟

شهر آنلاین- ارتش بسیاری از زمین های شهر را تصاحب کرده و از آن استفاده تجاری می کند و هیچ هزینه ای با بت آن پرداخت نمی کند،  شماری از این موارد در شهرداری های گذشته بوده با آن برخوردی صورت نگرفته است؟ چرا با این دست موارد برخورد نمی شود؟

 فارس- چند سال سابقه کار دارید و چند مدیر شهری بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان بازنشسته هستند؟

 ایسنا- چرا هنوز شاهد حضور مدیران بازنشسته با همان فکر گذشته در خصوص میراث، در شهرداری اصفهان هستیم در حالی که حاصل عملکرد آن ها در  چهارباغ، میدان امام علی (ع) و بدنه شرقی چهارباغ را دیده ایم؛ تردد خودرو در میدان نقش جهان ممنوع است اما گاهی می بینیم که خودروها به دلایل مختلف وارد این میدان می شوند؟ چرا با وجود این ممنوعیت هنوز شاهد حضور خودروها در نقش جهان هستیم؟

نوسان- دغدغه مدیریت شهری درباره طرح بازچرخانی آب چیست؟

روزنامه مردم سالاری- چند درصد از بودجه شهرداری محقق شده است؟

حوزه نیوز- با توجه به اینکه گفته می شود تعداد مساجد در اصفهان کم است و بسیاری از شهرک‌هایی احداث شدند که مسجد ندارند، مدیریت شهری برای حمایت از  احداث مسجد در شهر چه برنامه‌ای دارد؟

اصفهان زیبا- برای تعیین تکلیف سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های شهرداری که زیان‌ده هستند چه برنامه‌ای دارید؟

روزنامه شرق- با توجه به اینکه فروشگاه های کوثر شهرداری توانسته اند مشتریان زیادی را جذب کنند اما این موجب آسیب رسیدن به کسب و کارهای خرد شده است؟ چه برنامه ای برای رونق کسب و کارهای خرد در محلات دارید؟ در حمایت از توسعه پایدار چه راهکارهایی دارید؟

ایلنا- در سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه کسب و کار و کارآفرینی چه قدم هایی برداشته اید؟ برای رسیدن به شهر خلاق آیا حرکتی کرده اید یا خیر؟

صدا و سیما- آیا قرار است کارکنان پروژه های عمرانی اخراج شوند؟ حقوق معوقه آنها چه زمانی پرداخت می شود؟

مهر- شهرداری برای جلوگیری از رشد حاشیه نشینی چه اقدامی انجام داده است؟

کد خبر 356173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.