تاثیر شگرف سرمایه گذاری در توسعه و رونق شهرها

لنجان-مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان گفت:امروز یکی از سیاست های سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان توسعه گردشگری با محوریت حمایت از سرمایه گذاری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعادت بهرامی در نشست با فرماندار و شهرداران شهرهای شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرداری ها با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند توسعه شهرها را به جلو هدایت کنند از این رو با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در شهرها امروز اراده سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان بر تشویق سرمایه گذاران برای حضور در پروژه های تاثیرگذار در شهرهای شهرستان لنجان از جمله شهرهای زرین شهر، باغبادران، چرمهین و... است.

وی با اشاره به تمرکز سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان بر سرمایه گذاری، افزود: امروز یکی از سیاست های سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان توسعه گردشگری با محوریت حمایت از سرمایه گذاری است، چراکه صنعت گردشگری به علت خاصیت بازدهی زودهنگام آن، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بوده و با توجه به ظرفیت های بکر شهرستان لنجان در این حوزه، سرمایه گذاران رغبت زیادی به مشارکت در این طرح ها دارند.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان با بیان اینکه شکوفایی صنعت گردشگری در شهرستان لنجان می‌تواند در ایجاد اشتغال موثر واقع شود، تصریح کرد: این نکته مهم و کلیدی را نیز نباید فراموش کرد که اشتغال های ایجاد شده درحوزه گردشگری به گونه ای است که قابلیت استفاده از تکنولوژی رابه جای نیروی کار در ارائه خدمات ندارد از این رو با توجه به نرخ بیکاری شهرستان لنجان توسعه این صنعت می تواند اشتغال پایدار قابل توجهی را در این شهرستان رقم بزند.

وی کاهش بروکراسی اداری را لازمه توسعه صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: بروکراسی سنگین اداری در حوزه گردشگری باعث فرار سرمایه گذاران می شود و قطعا فرار سرمایه ها موجب افزایش نرخ بیکاری خواهد شد از این رو انتظار می رود همانگونه که فرماندار شهرستان لنجان مطرح کردند دستگاه ها و نهادهای مختلف با کاهش زمان پاسخگویی استعلامات مسیر را برای حضور سرمایه گذارن در این شهرستان هموار سازند.

بهرامی با بیان اینکه سختگیری‌های بی‌مورد موجب فرار سرمایه‌گذاران می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته افرادی که قصد سرمایه گذاری در شهرستان لنجان را داشتند به دلایلی چون بروکراسی ادارای از این کار منصرف شدند از این رو باید شرایط و زمینه برای سرمایه گذاری فراهم شود تا شهرداری ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی افزایش سرعت بهره برداری از پروژه های شهری را افزایش و کاهش نرخ بیکاری را رقم بزنند.

وی متذکر شد: امروز سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان امادگی دارد در حوزه سرمایه گذاری در شهرهای شهرستان لنجان ورود پیدا کند و بر روی برخی از پروژه ها نیز مطالعات لازم انجام گرفته است و امیدواریم این مهم با سرعت هرچه بیشتر به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 356170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.