نیمی از کارگاه‌های تولید مبل اصفهان تعطیل است

رییس اتحادیه تولید و فروش مبل اصفهان با بیان اینکه به رغم کاهش نرخ دلار در هفته های اخیر، قیمت مواد اولیه تولید مبل از جمله اَبر، پارچه و چوب افزایش چشمگیری داشته، اعلام کرد: نیمی از کارگاه‌های تولید مبل اصفهان تعطیل است.

حجت الله پورحقانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دلیل اصلی تعطیلی این کارگاه‌ها نبود مصالح است، اظهار کرد: به دلیل برداشت بی رویه از جنگل‌ها، قطع درختان ممنوع شد و واردات چوب نیز باتوجه به مقرون به صرفه نبودن آن، بسیار کم انجام می شود.

وی از افزایش ۵۰ درصدی قیمت اَبر توسط کارخانه‌ها درهفدهم مهرماه امسال خبرداد و اظهار کرد: وقتی از کارخانه ها در مورد دلیل افزایش قیمت این محصول جویا می شویم، پاسخ آنها این است که مواد اولیه از شرکت پتروشیمی تامین می شود و وارداتی نیست اما شرکت های پتروشیمی همه قیمت‌ها را بالا برده و باعث التهاب بازار شده است.

رییس اتحادیه تولید و فروش مبل اصفهان با اعلام اینکه توزیع کنندگان مواد اولیه فقط به صورت نقدی معامله کرده و چک قبول نمی‌کنند، گفت: قیمت پارچه مبلی از ابتدای سال‌جاری تا کنون سه بار افزایش پیدا کرده به طوریکه از قیمت معادل متری ۱۱ هزار تومان در ابتدای سال با افزایش اخیر در هفدهم مهرماه به ۳۹ هزار تومان رسیده است.

پورحقانی افزود: قیمت چوب نیز از متری ۲ میلیون تومان در فروردین ماه امسال، در روزهای اخیر به پنج میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسیده‌است.

وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار مبل در اصفهان، افزود: در چند ماه اخیر شاهد چک های برگشتی فراوان از سوی فروشندگان مبل هستیم و دلیل آن به صفر رسیدن فروش مبل در حداقل دو ماه اخیر است این در حالیست که فروشندگان مبل همواره با هزینه های جاری و ثابت روبرو هستند.

رییس اتحادیه تولید و فروش مبل اصفهان با بیان اینکه ضعف در مدیریت عامل به وجود آمدن مشکلات اقتصادی در جامعه است، تصریح کرد: عجیب است که با کاهش نرخ دلار، قیمت ها افزایش می یابد زیرا تا پیش از این دلیل افزایش قیمت‌ها را رشد نرخ دلار معرفی می کردند.

پورحقانی از ارسال نامه ای به مسئولان در مورد مشکلات این صنف خبر داد و افزود: ثبات قیمت در سطحی عادلانه و هموار کردن راه‌ها برای صادرات مبلمان و مصنوعات چوبی از جمله مطالبات فعالان بازار مبل اصفهان است.

کد خبر 356112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.