بررسی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در آثار سینمایی

دبیر اجرایی جشنواره فیلم مهر سلامت گفت: یکی از کارگاه های برگزار شده در ایام جشنواره بررسی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در آثار سینمایی با حضور استادان شاخص این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد پسران رزاق در نشست خبری با اصحاب رسانه ظهر امروز_ شنبه ۲۱مهرماه_ با اشاره به آغاز بکار رسمی فیلم مهر سلامت در سینما سوره اصفهان، اظهار کرد: این جشنواره ساعت ۱۸:۱۵ روز دوشنبه با پخش دو فیلم از فیلم های راه یافته به مسابقه فیلم مهر سلامت شروع می شود.

وی اصافه کرد: علاوه بر چهار روز برگزاری این جشنواره کارگاه های  آموزشی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است و در انتخاب موضوع های این کارگاه ها سعی شده که جنبه تخصصی سینما در نظر گرفته شده و به جمله آموزش و اطلاع رسانی نیز توجه شود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم مهر سلامت گفت: یکی از کارگاه های برگزار شده در ایام جشنواره بررسی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در آثار سینمایی با حضور استادان مهرداد اسکویی، احمد الستی و پژمان عقدک خواهد بود.

وی ادامه داد: مقوله سلامت از نظر اجتماعی بررسی می شود. بررسی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت با مرور یکی از آثار مهرداد اسکویی بررسی می شود و کارگاه دوم سینمای اجتماعی، تصویر و آستانه تحمل مخاطب در نظر گرفته می شود. این کارگاه با حضور پوران درخشنده و اعضای هیات داوران و پدران صدرایی از اعضای انتخابی جشنواره خواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره مهر سلامت با تأکید به بخش دانش آموزی این جشنواره گفت: در این بخش امسال برای اولین بار با نظر شورای سیاست گذاری و دبیر جشنواره مبنا بر این شد که دانش آموزان در این جشنواره مشارکت فعال تری در عرصه فیلم سازی داشته باشند و به همین منظور یک بخش ویژه دانش آموزی طراحی شد.

وی اضافه کرد: آثار دانش آموزان روز ۲۴ مهرماه پیش از ظهر در سالن سعدی حوزه هنری واقع در خیابان استانداری به نمایش در می آید و در مراسم افتتاحیه هم از سه نفر افراد برتر  فیلم ها تجلیل می شود.

پسران رزاق تأکید کرد: در بخش فیلم مستند و داستانی نیز پردیس سینما چهارباغ و سینما سوره اصفهان میزبان علاقه مندان به سینما خواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم مهر سلامت با اشاره به اینکه شعار جشنواره مهر سلامت " همه ما در برابر سلامت همدیگر مسوول هستیم" است، اظهار کرد: سلامت افراد را وابسته به وجود متخصصین سلامت می دانند که در بخش درمان باید اینکار انجام شود و در بخش پیشگیری وقتی همه افراد خودشان را در برابر سلامت یکدیگر مسوول بدانند بسیاری از مشکلات در عرصه سلامت وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید به برقراری پیوند بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مجمع خیرین سلامت، گفت: این پیوند موجب می شود که بسیاری از مشکلاتی که در نگاه اول به ظاهر لاینحل به نظر می آید را بتوان حل کرد. در حقیقت هر پیوندی نیاز به تازه و نو و به روز شدن دارد و این برنامه در جهت بهره مندی از پتانسیل ها و ظرفیت هایی است که در طرفین این پیوند وجود دارد.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیوسته متولی سلامت بوده و خیرین نیز در این زمینه مساعدت های لازم را داشتند. بازنگری این پیوند در جهت استفاده از پتانسیل های جدید صورت می گیرد تا شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

وی ادامه داد: همه هیأت داوران انتخاب آثار جشنواره از هنرمندان شاخص سینما هستند که در این حوزه فعال اند و یا سابقه ساخت فیلم های سینمایی را دارند و آثارشان در مولفه های حوزه سلامت مشهود است.

رزاق با بیان اینکه در شورای سیاست گذاری جشنواره مبنا بر این بود که به دنبال ظاهر سازی و دعوت از چهره های شاخص جهت هیاهوهای کاذب نباشیم، گفت: سعی بر این بود کار بنیادی تر و اصولی در جهت ارتقای آگاهی و سواد مردم در زمینه سلامت صورت گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم مهر سلامت خاطرنشان کرد: نگاه ویژه به این جشنواره هم از لحاظ ساختار و هم از نظر اجرایی حرفه ای شده است و هیچ نوع اعمال سلیقه ای در این جشنواره مد نظر نبوده و به طور کاملا حرفه ای برگزار می شود.

کد خبر 355925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.