به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بانک مرکزی به مناسبت روز نابینایان با دعوت از «انجمن نابینایان ایران» و «نمایندگان بانکهای تجاری» ضمن اطلاع یافتن از اقدامات بانکها، پیشنهادات و درخواستهای نمایندگان روشندلان را به منظور ارائه بهتر خدمات توسط شبکه بانکی جویا شد.
در این جلسه اداره نظامهای بانک مرکزی از نمایندگان فناوری اطلاعات بانکها خواست در ارائه خدمات به نابینایان نگاه سودآوری نداشته باشند و این خدمات را به عنوان وظیفهای در حوزه مسئولیت اجتماعی خود تلقی کنند.
بانک مرکزی در راستای ارائه خدمات بهتر به روشندلان اقداماتی انجام داده است که شامل تعبیه علامات برجسته در گوشه اسکناسها، سطوح ویژه حرکت نابینایان در شعب، تجهیز خودپردازها به کلید برجسته و تجهیز اینترنت بانک به نرمافزار متنخوان میباشد و شبکه بانکی را نیز ملزم به توسعه ارائه خدمات دسترسپذیر برای شهروندان نابینا کرده است.در این هماندیشی مشاور انجمن نابینایان با تشکر از همکاری بانکها با قشر روشندلان توجه به کمیت خدمات و کیفیت آنها را توأمان خواستار شد و پیشنهاد کرد به منظور رفاه حال روشندلان در مراکز استانها و کلانشهرها «یک باجه از یک شعبه هر بانک» را با عنوان باجه ارائه خدمت به روشندلان قرار دهند.
همچنین نمایندگان بانکها ضمن ارائه گزارش عملکرد در زمینه ارائه خدمات به روشندلان خواستار انجام تحقیقات و برنامهریزی در خصوص امکانسنجی و نیازسنجیاین قشر از جامعه برای گسترش ارائه خدمات به آنها شدند.
نظر شما