در شرایط فعلی هرکس باید به تبعات کارهایی که می‌کند بیندیشد

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: تعطیلی بازار و تحصن در شهری که مردم آن برای نخستین‌بار مجسمه طاغوت را پایین کشیدند عیب است، مراقب باشید در زمین دشمن بازی نکنید، در شرایط حساس فعلی هر کس باید به تبعات کارهایی که می‌کند بیندیشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد صدیقه‌طاهره(س) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش برای کسب ملکه تقوا یکی از مهمترین دستورات اهل بیت(ع) و قرآن کریم است و دوران جوانی بهترین فرصت برای این منظور است.

وی با بیان این که اجتناب از بندگی طاغوت از اساس معارف و تعالیم قرآن کریم و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: طاغوت انواع مختلفی دارد، مانند طاغوت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که اهل ایمان از پذیرش ولایت آن‌ها منع شده‌اند؛ مؤمنان باید در برابر طاغوت بایستند و برای حفظ ارزش‌های الهی، با آن مبارزه کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان این که طاغوت‌های مختلف در طول تاریخ با ارزش‌های متعالی انسانی و الهی مبارزه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پیامبران الهی مانند حضرت موسی(ع) با طاغوت‌های زمان خود مبارزه کردند تا ارزش‌های والای الهی مانند عدالت و انصاف و امنیت را در جامعه برقرار کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی در یکی از حساس‌ترین دوران حیات خود قرار دارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی همه دشمنان انقلاب اسلامی متحد شده‌اند تا با استفاده از همه امکاناتی که در اختیار دارند، ضربات مهلکی بر آن وارد کنند و به اهدافی که در طول ۴۰ سال به آن‌ها نرسیده‌اند، برسند.

وی تأکید کرد: تعطیلی بازار و تحصن در شهری که مردم آن برای نخستین‌بار مجسمه طاغوت را پایین کشیدند عیب است، مراقب باشید در زمین دشمن بازی نکنید، در شرایط حساس فعلی هر کس باید به تبعات کارهایی که می‌کند بیندیشد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با سران سه قوه، خاطرنشان کرد: همه مشکلات موجود با استفاده از توان و امکانات داخلی قابل حل است، اما از سوی دیگر لازم است ملت و مسئولان متحد و منسجم و گوش به فرمان ولایت باشند.

حجت‌الاسلام یعقوبی حل مشکلات کشور را نیازمند روحیه انقلابی و تلاش جهادی مسئولان دانست و تأکید کرد: نباید کاری کنیم که رییس‌جمهور آمریکا و متحدانش در بازی خطرناکی که آغاز کرده‌اند پیروز شوند، هر عملی که به سود دشمن و به زیان منافع انقلاب باشد، خیانت به خون شهداست.

وی اضافه کرد: مردم در طول دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس و برای دفاع از حرم اهل بیت(ع)، بهترین جوانان خود را تقدیم کردند و اکنون باید از ارزش‌های والایی که با ایثارگری آنان خلق شده، حراست کنیم.

امام جمعه شهرضا غلبه بر مشکلات کشور را نیازمند حفظ اعتماد به نفس و ایستادگی ملت دانست و افزود: منافقین، بقایای رژیم منحوس پهلوی، سران رژیم جعلی اسراییل به سرکردگی آمریکا که دشمن قسم خورده ملت ایران است، قصد دارند تا کشور و انقلاب ایران را نابود کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان این که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، آینده انقلاب اسلامی بسیار روشن و امیدبخش است، اظهار کرد: دشمن قصد دارد با ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان و تقویت روحیه ناامیدی، به اهداف خود برسد، در چنین شرایطی باید کسانی که روحیه انقلابی دارند و دلسوز آن هستند، بصیرت‌افزایی کنند.

کد خبر 355845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.