معرفی نظامی جامع از اسلام

کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی از منظر قرآن» که نظامی جامع و کلی از اسلام را برای مخاطب خویش تداعی می‌کند، به صورت متن‌پژوهی از سوی یکی از محصلان حوزه علمیه در قالب مقاله ارائه شده است، چکیده این مقاله کافی است تا مخاطب به دنبال خواندن کتاب گفته شده برود و به سؤالات اساسی ذهن خود پاسخ دهد.

به گزارش ایمنا، اکنون که در روزگاری به سر می‌بریم که دشمن از هر ایده‌ای برای تحریف دین و انحراف مردم استفاده می‌کند، آگاهی بشر نسبت به اصل و ساختار دین می‌تواند مسیر رسیدن به هدف را روشن کند؛ در همین راستا برای دستیابی راحت‌تر به پاسخی مختصر و مفید به مقاله‌ای که نوشته علی احمدی محصل حوزه علمیه اهل بیت‌(ع) است مراجعه می‌کنیم؛ این مقاله به معرفی منبعی برای آگاهی از ساختار دین می‌پردازد. متن زیر چکیده این مقاله است:

«مدتی است در مجامع علمی این موضوع مطرح شده است که مردم به همه دین پایبند نیستند، بلکه هر جا و هر چیزی را که خود دوست داشته باشند انجام می‌دهند و هر کجا به میل‌شان خوش نیاید، از انجام آن دوری می‌کنند و به این فکر نمی‌کنند که دین نظامی یکپارچه است؛ این موضوع برای من جالب بود که بدانم مردم به کجای اسلام توجه ندارند و دلیل آن چیست.

بنابراین به دنبال کتابی بودم که پاسخگوی سؤالات ذهنی من و دیگر جوانان باشد که با تحقیق یافتم کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی از منظر قرآن» یک نظام جامع و کلی از اسلام را برای مخاطب خویش تداعی می‌کند؛ مقاله پیش‌رو پژوهشی درباره کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی از منظر قرآن» است که پیش از پیروزی نظام جمهوری اسلامی در شرایط خفقان عمومی حاکم بر جامعه از سوی آیت‌الله خامنه‌ای در مبارک رمضان سخنرانی شد.

در همین راستا سخنران عقاید اسلامی را بیان کرده و عقاید باطل کمونیستی و صهیونیستی را تشریح می‌کند و در زمانی که کسی جرأت اهانت به اسرائیل را ندارد حقایق را و عقاید اسلام را از ابتدا به صورت مبنایی بیان می‌کند.

همچنین این کتاب می‌تواند برای نوجوانان، جوانان و حتی کسانی که کمترین سواد را دارند مفید باشد؛ چراکه محتوای آن سخنرانی پیاده شده‌ای است که برای عموم مردم و دانشجویان ارائه شده است و بیانی سلیس و روان دارد.

کتابی که قصد متن‌پژوهی آن را داریم کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی از منظر قرآن» است که متن آن به صورت پلی‌کپی در اواخر تابستان در مشهد مقدس نگارش شده است؛ پلی کپی که هر روز پیش از شروع سخنرانی و پس از اقامه نماز عصر در مسجد امام حسن (ع) یکی یکی به دست نمازگزاران می‌رسید؛ در همین راستا کتاب مورد نظر از جمع‌آوری پلی‌کپی و پیاده‌سازی صوت جلسات به دست آمده است.

در کل این کتاب که چارچوب اسلام را بیان می‌کند، به موضوعاتی همچون توحید، نبوت و امامت پرداخته و به سؤالات ذهن مخاطب پیرامون دین و دین اسلام پاسخ می‌دهد که این مقاله پژوهشی، کتاب مورد نظر را به عنوان منبعی جامع و پاسخگو معرفی می‌کند».

کد خبر 355815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.