آغاز مراسم اعلان عمومی شروع فرایند تهیه طرح جامع شهر اصفهان

دقایقی پیش مراسم اعلان عمومی شروع فرایند تهیه طرح جامع شهر اصفهان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران شهری و استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم اعلان عمومی شروع فرایند تهیه طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد جدید با همکاری شهرداری اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و شورای اسلامی شهر اصفهان امروز - پنجشنبه ۱۹ مهرماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان آغاز شد.

در این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیران استانی، شهردار اصفهان، رییس شورای شهر اصفهان، مدیرکل راه و سازی ، رؤسای تشکل‌های صنفی، احزاب، سمنها و نخبگان حضور دارند.

 طرح جامع، طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به تمام موارد و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می شود و برحسب ضرورت، قابل تجدیدنظر خواهد بود.

در واقع طرح جامع، برنامه ای است که به صورت راهنما عمل  و خط مشی کلی سیاست های توسعه شهری را تعیین می کند. در نقشه های طرح جامع که معمولا در مقیاس ۱:۱۰۰۰۰ و ۱:۵۰۰۰ تهیه می شود، محل استقرار و توزیع کاربری های شهری عمده (مثل کاربری های آموزشی، بهداشتی و فضای سبز)، تراکم های جمعیتی، حدود حریم ها و محدوده های شهری (موجود و پیشنهادی) و مسیر توسعه آینده شهر، توسط علایم و رنگ ها نشان داده می شوند.

کد خبر 355746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.