طرح پیش فروش لوازم خانگی باعث تعطیلی فروشگاه‌ها می شود

نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان با اشاره به اجرای طرح پیش فروش یک کارخانه ایرانی تولیدکننده لوزام خانگی، گفت: اگر مصرف کننده برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود به طور مستقیم به خرید از کارخانه ها اقدام کند، فروشگاه‌ها باید تعطیل شوند.

علیرضا قندی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه با شروع اجرای این طرح، سیل اعتراضات فروشندگان لوازم خانگی به این اتحادیه روانه شده است، اظهار کرد: هیئت مدیره اتحادیه در صدد تشکیل جلسه ای به‌منظور تنظیم نامه ای به اتاق اصناف است، زیرا اتحادیه نمی تواند پاسخگوی این حجم از اعتراضات باشد.

وی با اعلام اینکه اگرهرشخص برای خرید به صورت مستقیم به کارخانه مراجعه کند، فروشگاه‌ها باید تعطیل شوند، یادآور شد: این  کارخانه ایرانی تولیدکننده لوازم خانگی که در اصفهان قرار دارد و جزو پرمخاطب‌ترین ها در بازار اصفهان نیز هست از چهارماه گذشته تا کنون هیچ کالایی به بازار تزریق نکرده‌است.

قندی اضافه کرد: چه دلیلی دارد این کارخانه به طور مستقیم به مصرف کننده کالا بفروشد در حالی که پیش از این فروش به صورت عمده به کاسبانی که پروانه کسب و اعتبار داشتند، انجام می گرفت در نتیجه آن کالا در سیستم چرخشی به فروش رسیده و بازار نیز رونق داشت.

وی با اشاره به اینکه در قانون تجارت دنیا نیز توزیع کننده بین تولید کننده ومصرف کننده قرار می گیرد، تصریح کرد: اگر همچون قبل کالا از طریق فروشگاه‌های توزیع به دست مصرف کنندگان برسد، علاوه بر اشتغال و ایجاد درآمد برای فروشندگان، آنها با پرداخت مالیات به سیستم مالی کشور نیز کمک می کردند.

قندی با بیان اینکه روی این طرح کار کارشناسی انجام نگرفته است، تاکید کرد: اجرای این طرح نتایج بدی به بار می آورد.

به گزارش ایمنا، در منابع خبری گوناگون آمده است که از اجرای " طرح پیش فروش یک کارخانه ایرانی تولیدکننده لوزام خانگی" از روز گذشته (۱۷ مهرماه) به منظور از حمایت از تولید داخلی آغاز شده‌ است.

کد خبر 355718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.