تسهیل اشتغال دانش آموختگان دانشگاه شهرضا

شهرضا – رییس دانشگاه شهرضا از اعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با سازمان‌ فنی و حرفه‌ای و شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان، خبر داد و گفت: تسهیل اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه و تربیت نیروی انسانی کارآمد از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهمنامه‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، امیر حسین علی بیگی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز هرجامعه پیشرفته، مهندسان ماهر، متخصص و متعهد هستند، اظهار کرد: دانش آموختگان رشته‌های کاربردی باید به نیازهای جامعه و شرایط فنی و صنعتی کشور و جهان آشنا باشند.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، برنامه‌های آموزشی مهندسی با شتابی هم‌پایه با جریان توسعه فناوری، درحال تحول و دگرگونی است، تصریح کرد: ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت عملی دانش آموختگان رشته‌های فنی مهندسی، باعث می‌شود تا این گروه از فارغ التحصیلان، توانایی عملی برای فعالیت در محیط‌های کارگاهی را پیدا کنند.

رییس دانشگاه شهرضا گفت: باید با نگاهی دقیق به شرایط و نیازهای ملی و تحولات بین المللی، با هماهنگی با طراحان برنامه‌های توسعه ملی، کوشش کرد تا برنامه‌های آموزشی مناسبی برای دانشجویان رشته‌های مهندسی تدوین و ارائه شود.

علی بیگی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه شهرضا با مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان، خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه به منظور اجرای طرح توانمند سازی مهارتی و حرفه‌ای  دانشجویان  با رویکرد تسهیل اشتغال آنان منعقد شد.

وی اضافه کرد: این معاهده همکاری در راستای انعقاد تفاهمنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با وزارت علوم، امضا شد.

رییس دانشگاه شهرضا ارتقاء شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان و برآوردن نیازهای شهرستان و استان، مشارکت در راه اندازی کارگاه‌های آموزشی جدید و تولید محور، استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه جهت برگزاری دوره ها و تربیت نیروی کار ماهر را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

علی بیگی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری بین این دانشگاه با  شرکت برق منطقه‌ای اصفهان، تصریح کرد: این سند همکاری با هدف همکاری در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و خدمات مهندسی مرتبط با صنعت برق منعقد شد.

وی تأکید کرد: با برطرف شدن محدودیت‌هایی که مانع پیشرفت علمی می‌شود، گام‌های موثر، مهم و تعیین کننده‌ای در صنعت برق استان برداشته خواهد شد

رییس دانشگاه شهرضا گذراندن فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی و دوره کارآموزی دانشجویان در صنعت برق استان، استفاده از امکانات سخت  افزاری و نرم موجود در دانشگاه شهرضا و هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی را از دیگر مفاد این سند همکاری برشمرد.

کد خبر 355683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.