لاریجانی خواستار همکاری کشورها در برابر رفتار تند آمریکا شد

رییس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با رییس دومای دولتی فدراسیون روسیه، خواستار همکاری همه کشورها در برابر رفتار تند آمریکا شد.

به گزارش ایمنا، لاریجانی در دیدار با «ویاچسلاو ولودین» در حاشیه سومین اجلاس مجالس اوراسیا در آنتالیا گفت: تغییرات عمده ای در سطح جهانی در دوره اخیر ایجاد شده که مهمترین آن رفتار تند و پرمشکل آمریکا و مزاحمت آنها برای همه کشورهاست که نیازمند همکاری همه جانبه است.

وی با اشاره به ضرورت اقدام دوجانبه و چندجانبه برای مقابله با این گونه رفتارها اظهار کرد: کشورها از طریق اقدام مشترک می توانند مسائل خود را در این زمینه پیگیری کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای حفظ برجام افزود: ما مذاکره با طرف‌های اروپایی را همزمان با حفظ برجام ادامه دادیم، اما در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که هنوز رفع نشده است.

وی همکاری دوجانبه بین ایران و روسیه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همکاری بانکی و نفتی دو کشور رو به توسعه بوده و برخی از خریدهای موردتوافق در مسیر اجرایی قرار دارد.

لاریجانی اضافه کرد: پیشنهاد برگزاری نشست امنیتی و مبارزه با تروریسم به میزبانی ایران همچنان پابرجاست و دعوت نامه‌ها به مجالس کشورهای اوراسیا ارسال شده و منتظر پاسخ برای تعیین زمان برگزاری آن هستیم.

ویاچسلاو ولودین رییس دومای دولتی فدراسیون نیز در این دیدار ایران را کشوری مهم برای همکاری دوجانبه با روسیه خواند و بر گسترش روابط دو کشور به خصوص در امور پارلمانی تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دور اجلاس مجالس اوراسیا به پیشنهاد نهاد قانون گذاری روسیه گفت: همکاری مجالس کشورهای عضو اوراسیا درحال تقویت است و با برگزاری این اجلاس در آنتالیا، بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در سومین اجلاس مجالس اوراسیا عصر دوشنبه وارد شهر آنتالیای ترکیه شد و مورد استقبال نائب رییس مجلس ترکیه قرار گرفت.

سومین اجلاس بین المجالس کشورهای اوراسیا از امروز با حضور روسای مجلس ۲۰ و هیات های پارلمانی از ۱۸ کشور آسیایی و اروپایی به مدت سه روز در شهر آنتالیا برگزار می شود. افضلی (نماینده اقلید)، خامکانی (نماینده زرند وکوه بنان) و علیرضا بیگی (نماینده تبریز)، رییس مجلس ایران را در این سفر همراهی می کنند.

منبع:ایرنا

کد خبر 355545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.