۲ هزار هکتار فضای سبز ذوب آهن در معرض نابودی

لنجان-مدیرعامل کارخانه ذوب آهن گفت: با توجه به شرایط خشک سالی امروز و بحران آب، دو هزار هکتار از فضای سبز ذوب آهن در معرض نابودی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، منصور یزدی زاده در نشست با مدیران شهری این شهرستان اظهار کرد: اگر مدیران شهری لنجان چنین برداشتی داشته اند که در گذشته در مجموعه ذوب آهن نگاه بالا به پایین وجود داشته از این مسئله واقعا ناراحت هستیم و این نگاه به طور حتم تغییر خواهد کرد.

وی افزود: معتقدیم مجموعه ذوب آهن و شهرهای همجوار آن همسایه هستند و حق همسایگی ایجاب می کند حقوق یکدیگر را مغتنم شمرده و به آن احترام بگذاریم و از سوی دیگر وظیفه دینی بسیار فراتر از وظایف قانونی بوده است از این رو به دنبال فرهنگ سازی در خصوص آشتی شهرهای همجوار با صنعت فولاد هستیم.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن با بیان اینکه با رعایت چهارچوب اخلاقی و دینی بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه ذوب آهن به دنبال توسعه روابط با شهرهای همجوار بوده و بر همین اساس برگزاری نشست های فصلی با مدیران شهری و مسئولان لنجان امروز مد نظر این مجموعه قرار دارد تا علاوه بر هم افزایی، بسیاری از سوء تفاهمات موجود نیز برطرف شود و مردم و مسئولان از نزدیک شاهد باشند که مجموعه ذوب آهن پیگیر مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی آنها خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز کمیته ای برای بررسی تمامی مسایل منطقه تشکیل شده تا با ارتباط نزدیک با مدیران شهری و مسئولان ادارات شهرستان لنجان مسایلی که در سال های اخیر پرونده آنها باز مانده است را به سرانجام برسانیم.

یزدی زاده با اشاره به روند پیگیری اصلاح خروجی پل ذوب آهن به سمت شهر زاینده رود، ادامه داد: اگر تاکنون اصلاحات لازم در خصوص مسیر پل مرحوم آذری انجام نشده قطعا کوتاهی بوده و با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های متعدد از سوی شهرداران این مسئله در دستور کار مجموعه ذوب آهن قرار گرفته و قطعا سهم این مجموعه در اتمام این پروژه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه ذوب آهن به اجرای پروژه‌های مختلف زیست محیطی نگاهی ویژه دارد، اضافه کرد: در چهارچوب مسئولیت های اجتماعی، کارخانه ذوب آهن به این حوزه ورود پیدا کرده است و باید توجه داشت در کارخانه ذوب آهن ۱۶ هزار هکتار فضای سبز بوده و می‌توان گفت این کارخانه بزرگترین جنگل مصنوعی جهان را در بین کارخانه‌های فولاد سازی به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن با بیان اینکه در تلاش هستیم تا میزان آلایندگی که توسط فعالیت این کارخانه در طبیعت منتشر می‌شود را کنترل کنیم، عنوان کرد: دو هزار هکتار از فضای سبز ذوب آهن به صورت غرقابی آبیاری می شود و با توجه به شرایط خشک سالی امروز و بحران آب، این میزان فضای سبز در معرض نابودی است، از این رو مکاتبه ای با استاندار اصفهان داشته ایم و خواستار چاره اندیشی برای حفظ آن شده ایم.

وی با اشاره به دغدغه های سازمان محیط زیست درخصوص پسماند لاگون های ذوب آهن گفت: در چند سال اخیر کارخانه ذوب آهن  طرح های موثری را برای کاهش آلاینده ها به مرحله اجرا رسانده که نتیجه این اقدامات به بزودی به ثمر خواهد نشست و یکی از مهمترین آنها خشکاندن هشت لاگون پسماندهای این مجموعه بوده و ذوب آهن اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده و این مهم محقق شده است.

کد خبر 355440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.