کاهش ۸۳ درصدی کیف‌قاپی

گلپایگان- فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: ۲۸ درصد سرقت موتورسیکلت، ۸۳ درصد کیف‌قاپی و ۱۰۰ درصد سرقت‌های مسلحانه و جرایم سنگین و قتل در شهرستان گلپایگان کاهش یافته است.

حسین بساطی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: در جامعه‌ای که اقتدار وجود نداشته باشد، هرج و مرج گسترش یافته و امنیت جامعه به خطر خواهد افتاد، امروز باید سرمایه‌های اجتماعی را برای کمک به نیروی انتظامی و بالا بردن امنیت جذب کرد.

وی تصریح کرد: احساس امنیت از خود امنیت ارزشمندتر است به همین دلیل شبانه روز برای رضایت‌مندی مردم در تلاش هستیم و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

فرمانده انتظامی گلپایگان با اشاره به این‌که از سال ۹۳ تا کنون ۳۰ درصد جرایم در شهرستان کاهش یافته است، تصریح کرد: با شناسایی نواحی جرم‌خیز و اتخاذ تدابیر لازم و تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی سرقت از منازل کاهش یافته است.

وی گفت: ۲۸ درصد سرقت موتورسیکلت، ۸۳ درصد کیف قاپی و ۱۰۰ درصد سرقت‌های مسلحانه و جرایم سنگین و قتل در شهرستان گلپایگان کاهش یافته است.

بساطی با بیان اینکه در حوزه جعل و کلاهبرداری اینترنتی به خصوص بهره از احساسات مردم و فریب آن‌ها هنگام استفاده از عابر بانک‌ها، ۵۶ درصد کاهش داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: علی‌رغم آموزش‌های فراوان در محلات، مساجد و مدارس، هنوز افرادی هستند که فریب کلاهبرداران را می‌خورند و آنان به راحتی با یک تماس یا پیامک حساب مردم را خالی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال هفت درصد مفاسد اجتماعی کاهش یافته است، افزود: کشفیات سرقت از اماکن ۱۵۳ درصد افزایش یافته، اما سارقان معتادی وجود دارند که هنوز موفق به شناسایی آنان نشده‌ایم.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان اینکه در صورتی که دامداران به هشدارهای نیروی انتظامی گوش دهند آرامش و امنیت دامداری‌ها در این منطقه ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: شناسایی سرقت‌ها در شش ماهه سه درصد افزایش داشته، دستگیری تمام سارقان احشام در سال ۹۶ با موفقیت انجام شد و در شش ماه ابتدای سال جاری نیز سارقان تک رأس به طور کامل دستگیر شدند.

وی افزود: سارق طلاجات افراد کهن‌سال نیز دستگیر و اموال به صاحبان اصلی بازگشت.

بساطی با اشاره به تأمین امنیت مراسم‌های ملی و مذهبی در شهرستان که بدون حاشیه برپا شده است، گفت: هوشیاری و همیاری اعضای شورای تأمین و مردم شهرستان سبب شد که تمامی این آیین‌ها با آرامش کامل برگزار شود.

کد خبر 355328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.