اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور آغاز شد

معاون فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اعزام دانش آموزان منطقه مرکزی کشور به اردوهای راهیان نور با فعالیت ۱۸ اتوبوس از استان اصفهان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد احمدی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری که به مناسبت برگزاری اردوهای راهیان نور برگزار شد با اشاره به آغاز اعزام اردوی راهیان نور دانش آموزی اظهار کرد: در این اردوها دانش آموز در کلاس درسی فعال و پر جنب و جوش مهارت‌های فردی و گروهی را تمرین می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در اردوی راهیان نور افتخار هشت سال دفاع مقدس و رشادت ها و ایثار شهیدان و جانبازان برای دانش آموزان تشریح می‌شود، افزود: این آموزش‌ها در واقع ایجاد پیوندی بین گذشته و آینده است و حاصل آن را می‌توان در امنیت کنونی کشور مشاهده کرد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در ارزیابی‌ خروجی برگزاری اردوهای راهیان نور به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم، افزود: دانش آموزان به لحاظ خودباوری و اعتقادی به دیدگاهای خوبی دست یافتند و این امر بزرگ‌ترین دستاورد است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۸ اتوبوس برای جابه‌جایی دانش آموزان برای حضور در اردوهای راهیان نور فعالیت دارند، افزود: از این تعداد شش دستگاه از استان اصفهان، سه دستگاه از استان یزد و۹ دستگاه از استان چهارمحال بختیاری به این اردوها اعزام می شوند و این برنامه شروع اعزام راهیان نور است.

احمدی با بیان اینکه دور اول اردوهای راهیان نور قبل از اربعین و با اعزام دانش آموزان به مناطق غرب کشور انجام می‌شود، ادامه داد: پس از اربعین نیز دانش آموزان دختر و پسر به سمت جنوب کشور بر مبنای بخشنامه‌های ابلاغ شده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در اعزام های سال های گذشته مشکل خاصی نبوده است، افزود: امیدواریم با رعایت همه جوانب کار، وظایف آموزش و پرورش و بسیج استان هم به لحاظ امنیتی و بین راه و مقصد حداقل های ممکن را برای یک زندگی اردویی فراهم شود تا دانش آموزان این اردوی هدف دار را برگزار کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پروش استان اصفهان گفت: در این اردوها در هر اتوبوس سرپرستان و روحانیون به این مناطق عملیاتی اعزام شده و برمبنای شرح وظایف به عملکرد خودشان در طول مسیر اردو عمل می کنند.

احمدی با تأکید به اینکه باید در عمل نشان دهنده راه شهدا باشیم و اقتضای این نظام و آرمان‌های آن رهرو راه انبیاء بودن است، افزود: فکورانه، عقلانی و منطقی به مسائل نگاه کردن مهم است و در دنیای معاصر باید با نگاه فرهنگی به مسائل بنگریم به دلیل اینکه انقلاب ما فرهنگی بوده و با همین عینک فرهنگی جای خود را در بین مردم باز کرده است.

کد خبر 355273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.