امام سجاد (ع) داعیه دار مبارزه با تهاجم فرهنگی بودند

لنجان-امام جمعه زاینده رود گفت:جهاد و مبارزه امام سجاد (ع) به شیوه هدایت احساسات مسلمانان در قالب ذکر مصایب کربلا، ارتباط با خالق هستی در قالب دعا و عبادت و تربیت پیروان در قالب مواجه چهره به چهره بود.

 به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به سیره عملی این امام همام اظهار کرد: امام سجاد (ع) در سال ۳۸ قمری دیده به جهان گشود، حدود دو سال دوران جدش امیر مؤمنان(ع)، مدت ۱۰ سال دوران امامت عمومی خود امام حسن مجتبی (ع) و به مدت ده سال در دوران امامت پدر بزرگوارش حسین بن علی (ع) را درک کرد و این امام همام در سرزمین کربلا حضور داشت و آغاز امامت آن بزرگوار در کوران مصایب و گرفتاری ها بود.

وی افزود: امام سجاد (ع) برای روشن شدن پیچیدگی، دشواری و سختی آن دوران و همچنین برای روشن شدن جهاد و قیام امام حسین(ع) تلاش کرد و این مهم در حالی بود که دوران امامت ایشان یکی‌ از طوفانی‌ترین، پیچیده ترین و سیاه‌ترین ادوار تاریخ‌ صدر اسلام به حساب می‌آمد.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: در آن دورا ن امامت به پادشاهی تبدیل شده بود، پست ترین افراد جامعه با نام امیرالمؤمنین و جانشینی پیامبر بر امت اسلامی مسلط شده بودند و بنام دین، نابودی دین مبین اسلام  را هدف قرار داده بودند از سوی دیگر

سرسخت‌ترین دشمنان دین به شیوه مرموزی انحراف و بدعت، فساد و فحشا، اشرافی‌گری و دنیا طلبی و خلق و خوی جاهلی را بجای ارزش‌های دین و سیره پیامبر رواج دادند و باردیگر جاهلیت رخت بربسته دوباره به جامعه اسلامی بازگشت.

وی ادامه داد: در آن دوران سفاکان خونریز، امامان معصوم را به عنوان دشمنان دین به مردم معرفی می کردند و از کشته‌ شدگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت پشته‌ها ساختند و در این میان نباید فراموش کرد مدعیان مبارزه با حکومت امویان، خود به روش حاکمان سفاک عمل می‌کردند  و روحیه متزلزل و بی ثبات مردم که به هیچ وجه نمی‌شد بر کمک و یاری آن‌ها حساب کرد زمان امامت امام سجاد(ع) را دشوارتر و پیچیده تر کرده بود.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: در این شرایط سخت و پیچیده امام سجاد (ع) به شیوه سلف صالح خود وارد میدان شد؛ همان گونه که امام علی (ع) بعد از ارتحال حضرت رسول به شیوه ترک مخاصمه، امام حسن (ع) با صلح و امام حسین (ع) با جهاد و... وظایف امامت را به بهترین شیوه انجام دادند و توانستند آن دوران را به دوران رونق دین و معنویت تبدیل کنند.

وی عنوان کرد: جهاد و مبارزه امام سجاد (ع) به شیوه هدایت احساسات مسلمانان در قالب ذکر مصایب کربلا، ارتباط با خالق هستی در قالب دعا و عبادت و تربیت پیروان در قالب مواجه چهره به چهره بود.

امام جمعه زاینده رود با اشاره به  حماسه با شکوه و ارزشمند اربعین، خاطرنشان کرد: حماسه‌ی بزرگ راهپیمایی اربعین که با حضور ملت ایران، ملت عراق و مسلمانان دیگر کشورها هر سال تکرار می‌شود پدیده‌ی فوق‌العاده مهمی است که به فضل الهی و در هنگام نیاز شدید دنیای اسلام شکل گرفته است.

وی در پایان با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در جمع ده ها هزار نفری بسیج گفت: عامل اصلی و تعیین‌کننده‌ی قدرت در تقابل‌های جهانی، «قدرت نرم‌افزاری» به معنای منطق، استدلال و حرف نو است که آمریکا در این موارد به‌شدت ضعیف بوده و به دلیل فقدان منطق و استدلال، بر مبنای زورگویی سخن می‌گوید پس آمریکا در موضع قدرت نیست در نتیجه آمریکا باید منتظر شکست‌های متعدد دیگری باشد.

کد خبر 355177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.