آب بنوشید تا عفونت ادرار نگیرید

زنانی که در طول روز آب به مقدار کافی می‌نوشند کمتر دچار عفونت‌های مجاری ادراری می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل جی‌پلاس، دانشمندان دانشگاه میامی در مطالعات خود دریافتند که افزایش روزانه میزان مصرف آب خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی را به ویژه عفونت مجاری ادراری را در زنان کاهش می‌دهد. آب اثر معجزه‌آسایی دارد به طوری که علاوه بر افزایش مقدار حجم ادرار، به مبارزه با عفونت‌ها هم می‌پردازد.

محققان از مدت‌ها قبل می‌دانستند که مبارزه با عفونت‌های مجاری ادراری با مصرف آب امکان‌پذیر است اما تاکنون در آزمایش‌های بالینی مورد اثبات قرار نگرفته بود. عفونت‌های مجاری ادراری بسیار دردناک و آزاردهنده هستند. اما نوشیدن آب در طول روز علاوه بر این که می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند، راه درمانی ارزان‌ قیمتی هم به شمار می‌رود. با تولید حجم بیشتر ادرار، فرد مجبور می‌شود دفعات بیشتری تخلیه مثانه را انجام دهد و در واقع، آگاهی فرد نسبت به اهمیت خالی نگه داشتن مثانه بالاتر می‌رود که همین امر به کاهش عفونت‌های مجاری ادرار می‌انجامد.

زنانی که روزانه کم‌تر از ۶ لیوان ۲۲۶ گرمی مایعات مصرف می‌کنند، بیشتر از دیگران دچار عفونت‌های مجاری ادراری عودکننده می‌شوند. اما در این میان، محققان دریافتند در زنانی که آب بیشتری در طول روز استفاده می‌کنند، دفعات ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری در آنها کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، مصرف آنتی بیوتیک‌ها در زنانی که آب بیشتری مصرف می‌کنند، به طور چشمگیری کاهش یافته است. آنتی‌بیوتیک‌ها اصلی‌ترین درمان عفونت مجاری ادراری به حساب می‌آید و کم کردن مصرف بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند مانع از بروز میکروب‌های مقاوم در برابر درمان شود.

مصرف مقادیر بالای آب، باکتری‌ها را از بین برده و دفعات بروز عفونت‌های مجاری ادرار را کاهش می‌دهد. در واقع، نوشیدن آب نقش مؤثری در حفظ سلامت مثانه و کلیه‌ها ایفا می‌کند

کد خبر 355164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.