تعطیلی ۴۰ درصد از شهرک‌های صنعتی کاشان

کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: یک ششم آنچه در تمدن جهانی وجود دارد مدیون کاشان و تاریخ باستانی چند هزارساله سیلک آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سید جواد ساداتی‌نژاد  در ششمین شورای  اداری  شهرستان کاشان  با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر سبز نیاسر کاشان اظهار کرد: نخستین تمدن شش هزار ساله در کاشان به وجود آمده است و این شهر مجموعه‌ای ارزشمند و تاریخی در میراث  ملی و جهانی است.

وی با بیان اینکه کاشانی‌ها مردمانی دوستدار اهل بیت‌(ع)، ولایت‌مدار و متدین هستند، افزود:  کاشان نخستین پایگاه شیعه در جهان است و همین موضوع این شهر را ملقب به دارالمومنین کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاشان هیچ وقت پایتخت نبوده و همواره با تلاش و خدمات خیران آن مدیریت شده است، گفت: کاشان نماد اقتصاد مقاومتی است.

ساداتی‌نژاد، تعطیلی ۴۰ درصد از شهرک‌های صنعتی منطقه کاشان به دلیل مشکلات حوزه اقتصاد را یادآور شد و تصریح کرد: فعالیت ۲۰ مرکز و موسسه آموزش عالی در حوزه کسب و کارهای جدید و پتانسیل‌های دیگر کاشان نیازمند حمایت و توجه بیشتر است.

وی با تاکید بر ظرفیت فرودگاهی کاشان به عنوان دومین فرودگاه استان اصفهان، گفت: شهر نیاسر با داشتن بهترین آسمان ایران و ظرفیت فعالیت‌ها در زمینه نجوم از دیگر پتانسیل‌های کاشان است که در دهه فجر نخستین پارک نجوم در این شهر افتتاح می‌شود.

ساداتی‌نژاد، توسعه فیبر نوری، ارتقا سطح خدمات پستی و برخی دیگر از امکانات حوزه ارتباطات را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار شد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پارک نجوم در نیاسر و افزایش تبدیل پتانسیل‌های اقتصاد روز به اقتصاد شب بر ظرفیت‌های این شهر برای رشد و توسعه و شکوفایی آن افزوده خواهد شد که توجه بیشتری را می طلبد.

کد خبر 355153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.