اینستاگرام بستری مناسب برای تازه‌واردهای دنیای کسب و کار

یک کارشناس ارشد تجارت الکترونیک گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های ثابت و جاری که اغلب افراد نوپا در راه‌اندازی و اداره کسب و کارهای اقتصادی را با مشکل مواجه و از ادامه کار دلسرد می‌کند، وجود فضاهای مجازی مانند اینستاگرام می‌تواند کمک شایانی به رونق اقتصادی کار آن‌ها بکند.

رضا سلمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رونق و پیشرفت کسب و کارهای اینستاگرامی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: اینستاگرام از لحاظ اقتصادی بستری بسیار مناسب برای تولید کنندگان، فروشندگان و فعالان اقتصادی است؛ زیرا در بازارهای مجازی نیازی به پرداخت مالیات و اجاره نیست.

وی افزود: حتی افرادی که سال‌هاست از فعالیت‌های اقتصادی آنها می‌گذرد و کسب و کار آنها رونق گرفته است نیز برای معرفی بیشتر و بهتر عملکرد و محصولاتشان از این فضای مجازی بهره می‌برند.   

پیج منیجر (مسئول رسانه ای) صفحات اینستاگرامی با اشاره به اینکه برخی نیز با ورود به این فضاهای مجازی ناکام مانده و از ادامه فعالیت باز می‌مانند، اضافه کرد: هر چند این افراد به رغم کسب و کارهای حقیقی، در صورت از دست دادن فضای کار خود متضرر هزینه‌ای نمی شوند اما بهتر است با مشورت گرفتن از کسانی که در این زمینه کارشناس و متخصص هستند، ماندن و موفقیتشان را تضمین کنند.

فعالیت اقتصادی در اینستاگرام آسان می شود

سلمانی با اشاره به آسان بودن فعالیت اقتصادی در فضاهای مجازی به ویژه اینستاگرام، افزود: با ساخت یک حساب کاربری و یافتن مخاطبان خود (Follower) می‌توان فعالیت اقتصادی در اینستاگرام را شروع کرد.

وی اضافه کرد: اگر تمام اقدامات یک صفحه اینستاگرامی با پیش‌بینی هزینه‌ها و طبق اصول پیش برود، فعالیت اقتصادی مجازی می‌تواند در مدتی کوتاه به یک کسب و کار غیرمجازی و شرکت تجاری تبدیل شده و اهداف بلند مدت اقتصادی خود را دنبال کند.

مشاور کسب و کارهای مجازی و تجارت الکترونیک در پاسخ به این که واریز دنبال کنندگانی که وجود خارجی ندارند (fake follower) به یک صفحه برای آغاز فعالیت اقتصادی در اینستاگرام مناسب است یا نه، گفت: بی شک وجود مخاطبانی که برای انجام فعالیت اقتصادی وجود خارجی دارند، مفیدتر است زیرا آنها خریداران و متقاضیان بالقوه‌ای هستند که احتمال بالفعل شدن آنها زیاد است.

سلمانی در پاسخ به این سوال که عمده محصولات ارائه شده در اینستاگرام چیست، بیان کرد: برای فروش و عرضه محصولات در اینستاگرام هیچگونه محدودیتی وجود ندارد همچنان که شاهد عرضه انواح کالاها و محصولات از جمله خودرو، هواپیما، انواع پوشاک، کفش و برندهای مختلف در این فضا هستیم.

کارشناس ارشد رشته تجارت الکترونیک با اشاره به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر امکان فیلترینگ و مسدودسازی اینستاگرام، اظهار کرد: اینستاگرام فضایی منحصر به‌ فرد برای فعالیت‌های تجارت الکترونیک در ایران است و با توجه به فواید استفاده از این شبکه اجتماعی که پیش از این به آنها اشاره شد با مسدود شدن این فضا بی‌شک فعالیت برای بسیاری افرادی که از این طریق امرار معاش کرده و هزینه‌های خود را تامین می‌کنند بسیار مشکل و حتی غیرممکن می‌شود.

کد خبر 355120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.