۱۵ شهرک سلامت در کشور راه‌اندازی می‌شود

رییس انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت ایران گفت: راه اندازی ۱۵ شهرک سلامت در کشور در دستور کار قرار گرفته است ضمن اینکه صدور ویزا برای گردشگران سلامت نیز اجرایی شده است.

به گزارش ایمنا، محمد جهانگیری  پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان اظهار کرد: دیدگاه سلامت محور ، بسیاری از مشکلات اجتماعی‌مان را حل خواهد کرد. باید دیدگاه اقتصادی و اجتماعی‌مان سلامت محور باشد.

وی افزود: امروز گردش مالی جهان طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری و سفر دو تریلیون دلار بوده است که یک چهارم این مقدار و معادل پانصد میلیارد دلار مختص گردشگری سلامت است. اگر یک درصد از این مقدار سهم ایران باشد باید مبلغی بالغ بر پنج میلیارد دلار از گردشگری سلامت در آمد داشته باشیم.

رییس انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت ایران گفت: امروز ۲۵۰ میلیون نفر در اطراف ایران نیازمند خدمات درمانی هستند و زمانی که پتانسیل هایی مانند شهر اصفهان، مشهد و شیراز داریم باید از این ظرفیت ها بهره‌برداری لازم را داشته باشیم. درآمد ۹.۹ درصد اشتغال در دنیا مختص گردشگری است که از این میزان در ایران کمتر از ۰.۳ درصد اشتغال اتفاق افتاده است و ظرفیت بالایی برای ایجاد  اشتغال در این زمینه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار بانک جهانی، بهداشت و سلامت دومین و گردشگری سومین فعالیت‌های پردرآمد جهان هستند،  افزود: تلفیق این دو می‌تواند در آمدی فوق العاده داشته باشد و باعث توسعه شود.

جهانگیری با اشاره به  سه شاخص اصلی در زمینه گردشگری سلامت ایران، تصریح کرد: ابتدا باید تصویر پزشکی و سلامت ایران را در جهان درست کنیم. تصویر سازی نخستین رکن در این زمینه است. توسعه کیفیت خدمات نیز دومین عامل مهم برای جذب گردشگر سلامت است ضمن اینکه باید به خدمات جانبی به گردشگران در حوزه سلامت به عنوان سومین عامل مهم در افزایش تعداد این گردشگران نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز شتاب دهی و نوآوری دیجیتال در حوزه نوآوری دیجیتال و گردشگری  در آغاز هفته جاری آغاز به کار کرد، ادامه داد: این مرکز در صندوق رفاه راه اندازی شد تا بتوانیم با استفاده از اعتبارات این صندوق تسهیلات ارزان قیمت و راحت را به شهرک های سلامت ارایه دهیم. در کشور برای راه اندازی ۱۵ شهرک سلامت گفت و گو شده و اصفهان نیز یکی از این استان ها بود. ویزا نیز برای گردشگری سلامت صادر می شود. هفته گذشته دوستان در عمان تفاهم انجام داده اند. ایران یکی از هشت کشوری است که عمانی ها برای سلامتی به آن سفر می کنند.

رییس انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت ایران یکی از نامهربانی‌ها را دمیدن حس نا امیدی در کشور دانست و گفت: بیشترین ارزش این کشور مختص انسان های اندیشمند و فاخر است. سهم نیروی انسانی در حوزه پزشکی شاخص است.

نگاه آکادمیک وصنعتی به گردشگری سلامت ضروری است

سعید هاشم زاده، رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز در این برنامه گفت: بسیار باعث خوشحالی است که اصفهان با در نظر گرفتن جاذبه های تاریخی که بخشی از تاریخ درخشان ایران است به حوزه سرمایه گذاری در گردشگری سلامت وارد شده است هر چند در این کار سابقه چندانی نداشته اما این ورود نقطه عطفی برای اصفهان است.

وی با تأکید بر پتانسیل بالای اصفهان در حوزه پزشکی و گردشگری افزود: هر روزه از جنوب ایران گردشگران بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کشور ما می شوند که اگر تنها ۵ درصد این گردشگران به خدمات پزشکی نیاز داشته باشند قطعاً استان های کشور نیازمند توجه بیشتری به امر ایجاد زیرساخت ها در زمینه گردشگری سلامت هستند.

هاشم زاده توجه به گردشگری سلامت را نمونه ای از کار گروهی دانست و اظهار کرد: باید جزییات مقوله گردشگری و سلامت و نگاه آکادمیک و صنعتی به آن تبیین شود و امیدواریم افتتاح شهرک سلامت اصفهان رخداد خوبی برای این حوزه باشد که به دیگر نقاط کشور تسری یابد.

کد خبر 355021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.