نیمه راهِ رو به راه برای پرسپولیس

دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین السد قطر و پرسپولیس با پیروزی شاگردان برانکو ایوانکوییچ به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا، امشب از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه به وقت ایران، تیم‌های السد قطر و پرسپولیس در ورزشگاه جام بن حمد دوحه به مصاف یکدیگر رفتند.

در ادامه شرح این دیدار را می خوانید:

ترکیب السد قطر: سعد الشیب، عبدالکریم حسن، پدرو میگوئل، حمید اسماعیل (۷۴- حمزه سن‌حاجی)، الحجری، خوخی، اکرم عفیف،‌ گابی، ژاوی، وو یونگ (۴۶- حسن الهیدوس) و بونجاح

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، سیامک نعمتی، احمد نورالهی، آدام همتی، امید عالیشاه (۷۳- احسان علوان زاده)، بشار رسن (۹۰+۵- حمید طاهرخانی)، علی علیپور (۸۹- سعید حسین پور) و گادوین منشا

شرح بازی:

پرسپولیس که کمال الدین کامیابی نیا و محمد انصاری را به دلیل محرومیت و حسین ماهینی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت کار سختی را در خانه السد داشت تا جایی که برانکو ایوانکوویچ مجبور شد از آدام همتی، در ترکیب ثابت خود و در پست هافبک راست استفاده کند. اما بازیکنان پرسپولیس با آگاهی از شرایط سخت در دوحه با تمرکز بالا وارد زمین شدند و از همان ابتدا با ارائه یک بازی کم اشتباه فرصت خود نمایی به مهاجمان السد ندادند.

پرسپولیس با استراتژی مشابه در نیمه اول و دوم السد را به خوبی کنترل کرد، آنها که با دفاع در نیمه خودی فضاهای خطرناک را از السد گرفته بودند در توپ‌های هوایی و ضربات آزاد نیز اجازه خود نمایی به قطری‌ها ندادند تا هرچه از زمان بازی می‌گذشت استرس بیشتر بر تیم میزبان چیره شود.

اوج حملات السد در ۱۵ دقیقه انتهایی بازی بود جایی که همبازیان ژاوی با تمام قوا روی دروازه پرسپولیس حمله می‌کردند اما در عین حال دفاع خالی این تیم فضا را برای مهاجمان پرسپولیس در زمین السد مهیا کرد. در یکی از این ضد حملات فرار علی علیپور با خطای الشیب، دروازه بان السد درون محوطه جریمه السد همراه شد تا داور خطای پنالتی بگیرد و خودِ علی علیپور پنالتی را در دقیقه ۸۶ وارد دروازه السد قطر کند.

در وقت‌های تلف شده السد با توپ ربایی عفیف از بیرانوند به گل رسید اما داور گل او را به دلیل اینکه توپ در مالکیت بیرانوند قرار داشته است را مردود اعلام کرد تا پیروزی ارزشمند پرسپولیس حفظ شود.

بدین ترتیب پرسپولیس در دیداری که حتی از شکست سنگین بدلیل غایبان زیادش ترس داشت پیروز میدان شد تا در فاصله یک بازی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا خود را نزدیک‌تر از همیشه به این دیدار ببیند.

شرح گل:

۱-۰ (۸۶- پرسپولیس، پنالتی)- در یک ضد حمله فرار علیپور به پشت مدافعان السد منجر به خطای دروازه بان السد روی خط محوطه جریمه شد تا داور پس از اینکه در ابتدا خطای پشت محوطه جریمه گرفته بود در نهایت با راهنمایی کمکش، خطای پنالتی بگیرد و علیپور خودش ضربه را تبدیل به گل کند.

کد خبر 354987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.