ارتقاء بهره‌وری اقتصادی موقوفات، اولویت اداره کل اوقاف اصفهان

لنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:موقوفات می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا کنند بر همین اساس منویات مقام معظم رهبر در زمینه اقتصادی مقاومتی مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس به دنبال با تغییر کاربری زمین‌های موقوفه با رویکرد اقتصاد مقاومتی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام رضا صادقی در نشست با فرماندار شهرستان لنجان وقف را چشمه همیشه جوشان دانست و اظهار کرد: وقف به منزله گذشتن از اموال انسان با دید به جامعه نگری بوده و یکی از بزرگ ترین ایثارها و از خود گذشتگی ها به شمار می آید و انسان‌ها با داشتن میل به جاودانگی به سمت این مهم گام برداشته است.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ وقف باید این سنت حسنه برای همگان تبیین شود، افزود: امروز باید با نیازسنجی و تشویق خیرین، وقف‌های جدید در راستای نیازهای روز جامعه داشته باشیم چرا که اگر آثار وقف و نحوه هزینه کرد درآمد موقوفات برای همگان تبیین شود، مردم بیشتر به این سنت حسنه ترغیب می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه وقف همواره در جامعه جاری بوده و به عنوان احسانی ماندگار در سطح جامعه مطرح است، تصریح کرد: در گذشته وقوف مردم بیشتر به نیت‌های عام المنفعه مانند ساخت کاروانسراها، ‌ مراکز درمانی و ... ختم می شد اما امروز اداره اوقاف نیت های وقفی مورد نیاز جامعه را شناسایی و احصاء کرده و با انجام کارهای کارشناسی شده خیرین نیک اندیش را برای اتخاذ نیت‌های فرهنگی_اجتماعی همچون پیشگیری و درمان اعتیاد، کمک به زوج‌های جوان، ‌ افراد بی سرپرست، بیماران نیازمند، کمک به افراد مستمند و...راهنمایی می کنند.

وی با بیان اینکه موقوفات عام المنفعه به دلیل آنکه عین مال همواره در اختیار جامعه است، باعث کاهش هزینه‌های عمومی و افزایش رفاه و ثروت جامعه می‌شود، ادامه داد: موقوفات می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا کنند بر همین اساس منویات مقام معظم رهبر در زمینه اقتصادی مقاومتی مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس به دنبال با تغییر کاربری زمین‌های موقوفه با رویکرد اقتصاد مقاومتی هستیم.

صادقی اضافه کرد: کسانی که اموالی را وقف می‌کنند به نیازمندان جامعه این امکان را می‌دهند که بر داشته های درونی و قدرت خود تکیه کنند و نیازمند بیرون از مرزها نباشد؛ چراکه هر جامعه‌ای وقتی نیازهایش را خود برآورده کند و نیازمند بیرون از مرزها نباشد، دیگر دچار وابستگی نمی شود.

وی عنوان کرد:  در شهرستان لنجان تعداد۲۹۰ مسجد وحسینیه، یک فاطمیه، چهار دارالقرآن و ۱۲ بقعه متبرکه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اگر آثار وقف و نحوه هزینه‌کرد درآمد موقوفات برای همگان تبیین شود، مردم بیشتر به این سنت حسنه ترغیب می شوند، خاطرنشان کرد: تعداد ۴۲۷ موقوفه در شهرستان لنجان به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۰۴ موقوفه متصرفی و ۲۳ موقوفه غیر متصرفی است، همچنین از این تعداد موقوفه ۵۶ مورد دارای درآمد و ۳۷۱ مورد فاقد در آمد هستند.

کد خبر 354977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.