۷۰ درصد تکنسین‌ها جذب بازار کار می‌شوند

شهرضا - مشاور رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در امور خیران گفت: ۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای که تکنسین‌ها هستند، جذب بازار کار می‌شوند، این در حالی است که فرایند تربیت مهندس در مقاطع کارشناسی و بالاتر، باعث افزایش آمار بیکاران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فوژان صباحی امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی «مرحوم دکتر مهرداد همت» در دانشکده فنی و حرفه‌ای خوارزمی پسران شهرضا، اظهار کرد: ایجاد و توسعه مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای یک ضرورت انکار ناپذیر و یک نیاز اساسی برای کشور در زمان حال و آینده است.

وی با بیان اینکه فقدان مهارت آموزی در فارغ التحصیلان دانشگاهی باعث افزایش بیکاران شده است، گفت: بیکاری شمار فراوانی از تحصیلکردان مقاطع مختلف رشته‌های نظری با اشتغال دانش‌آموختگان کاردانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، قابل مقایسه نیست.

مشاور رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در امور خیران با اشاره به افزایش آمار بیکاری در کشور، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند با تربیت تکنسین‌ها و متخصصان کاردان، زمینه اشتغال فراگیر فارغ التحصیلان را فراهم کند.

صباحی با بیان اینکه ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: ایران در جایگاه سوم تربیت مهندس در جهان قرار دارد، این در حالی است که زمینه کاری مناسب برای آنان وجود ندارد و ادامه این فرایند منجر به افزایش آمار بیکاران می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در کنار هر مهندس پنج نفر تکنسین مشغول به کار شوند، اظهار کرد: ۸۰ درصد افراد در همه کشورهای جهان، جذب دانشکده‌های فنی می‌شوند و تنها ۲۰ درصد در رشته‌های نظری تحصیل می‌کنند.

مشاور رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در امور خیران با اشاره به جایگاه علمی شهرضا، تأکید کرد: دانشجویانی از سراسر کشور در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، بنبراین لازم است زیرساخت‌های لازم برای اسکان آنان نیز فراهم شود.

صباحی با بیان اینکه بدون وجود خیران ارایه بسیاری از خدمات امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: خیران سهم قابل توجهی در ساخت و تجهیز ۱۷۵ واحد دانشگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور دارند.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل بنیاد خیران دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرضا، اظهار کرد: خیران بازوان توانمند دولت در ارایه خدمات بیشتر و بهتر به مردم هستند.

مشاور رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در امور خیران با بیان اینکه همه خیران با خدمات ‌بی‌نظیر علمی، فرهنگی و عمرانی در خاطر مردم ماندگار می‌شوند، تصریح کرد: نام و یاد مرحوم «دکتر مهرداد همت» به واسطه اندیشه والای والدین و خانواده او جاودان شد.

به گزارش ایمنا، مجموعه خوابگاهی «مرحوم دکتر مهرداد همت» با ظرفیت اسکان ۸۰ دانشجو، به همت «حشمت‌الله همت» در ساختمان جدید دانشکده فنی و حرفه‌ای خوارزمی پسران شهرضا ساخته شده است.

کد خبر 354886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.