باید برنامه ریزی لیگ برتر فوتسال درست شود/در اصفهان با ما همکاری نمی شود

قائم مقام باشگاه گیتی پسند گفت: وقتی در جلسات برای لیگ برتر تصمیمی گیرند، همگی روی کاغذ نوشته می شود اما نه ابلاغی به باشگاه ها می شود و نه صورت جلسه ای نوشته می شود.

محمد حسین عراقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: در باشگاه دو هدف داریم که یکی نتیجه گیری تیم خودمان و دیگری، نتیجه گیری تیم ملی فوتسال ایران است. برنامه ریزی سازمان لیگ باید به صورتی باشد که باشگاه ها و تیم ملی ضرر نکند، آن ها یک برنامه ای به ما ابلاغ کردند که در آن روز پنجشنبه -۵ مهرماه- تیم ما با شهروند ساری بازی داشت و از طرف دیگر تیم ملی باید در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در تورنمنت تبریز به میدان می رفت. 

وی افزود: این یعنی پنج ملی پوش ما، باید روز چهارشنبه یک بازی سنگین با اوکراین انجام می دادند و سپس در ساری به مصاف شهروند می رفتند، مسئولان یکی دو هفته قبل از تورنمنت بالاخره متوجه شدند که این امر اشتباه است و فقط بازی را یک روز عقب انداختند که این هم دردی از ما دوا نمی کند. باید یک برنامه ریزی مناسبی انجام بگیرد، بیشترین ضرر را گیتی پسند متحمل شد چرا که پنج ملی پوش دارد و دو هفته در اختیار نبودند. با تیم ملی مشکلی نداریم اما باید برنامه ریزی لیگ درست شود که باشگاه ها ضرر نکنند.

قائم مقام باشگاه گیتی پسند ادامه داد: بحث دیگر ما این است که امسال، در جلسه مدیران باشگاه ها به این نتیجه رسیدیم که به دلیل افزایش انگیزه بین تیم ها، لیگ را بصورت پلی آف برگزار کنند و هر بازی در این مرحله به صورت دو برد از سه بازی باشد، البته اول قرار بود فینال هم به این شکل برگزار شود ولی در آخر به مقرر شد فینال به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

عراقی زاده خاطر نشان کرد: در تقویمی که به ما داده اند، در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی پلی آف را به صورت دو برد از سه برد تدارک دیده اند اما حالا آقایان مصاحبه کردند که مرحله نیمه نهایی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. اگر دلیل آن ها مشکلات اقتصادی است، باید جلسه ای بگذارند که به این دلایل این فصل را هم مثل فصول گذشته برگزار خواهیم کرد اما اگر قرار است پلی آف باشد، باید به صورت دو برد از سه برد برگزار شود. 

وی تاکید کرد: وقتی در جلسات برای لیگ برتر تصمیممی گیرند همگی روی کاغذ نوشته می شود اما نه ابلاغی به باشگاه ها می شود و نه صورت جلسه ای نوشته می شود. گیتی پسند هم مثل تمام باشگاه ها مشکل اقتصادی دارد و اما اگر مشکلی هست، پلی آف را حذف کنند و اگر قرار است برگزار شود، به صورت همان دو برد از سه بازی برگزار شود. روز اول اعلام شده که تیم هایی که رده جدولی بالایی دارند، از دو میزبانی برخوردار خواهند شد و فینال هم اگر رفت و برگشتی باشد، بازی اول در خانه تیم های پایین تر خواهد بود.

قائم مقام باشگاه گیتی پسند عنوان کرد: به عنوان یک تیم فوتسال اصفهانی، تیم های پایه باشگاه را از سال ۹۵ در بالاترین سطح آورده ایم و ابلاغ داخلی ما، مربیان این تیم ها را ملزم به استفاده از بازیکنان بومی کرد. متاسفانه ما چند مشکل در این راه داریم، گیتی پسند تنها تیمی است که در رده نوجوانان، جوانان و امید در لیگ برتر کشور است و من اگر بخواهم بازیکنی را از لیگ استان به لیگ برتر کشوری بیاورم، همکاری لازم در اصفهان با ما نمی شود. به محض این که بازیکنی بخواهیم می گویند به گیتی پسند بازیکن نمی دهیم و این تعامل را در اصفهان نداریم.

عراقی زاده تاکید کرد: وقتی که بازیکن از سن نوجوانان تجربه حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران را بدست آورد، در رده های بالاتر بسیار بهتر و راحت تر بازی می کند و این به نفع فوتبال اصفهان است. مسولین فوتسال در اصفهان بایستی جلسه ای برگزار کنند و به فلان تیم محلی بگویند شما که تنها بازیکنان را در لیگ اصفهان شرکت می دهید، تا چه زمانی بازیکن باید در همین سطح بازی کند؟ وقتی بازیکنان بومی باشگاه از نظر سطح کیفی و حرفه ای رشد کنند چه دلیلی دارد آن ها را در رده بزرگسالان استفاده نکنم؟

وی تصریح کرد: بنابراین، باید یک همت جمعی در فوتسال اصفهان صورت گیرد تا پتانسیل فوتسال در اصفهان بیشتر شود. دو تیم دیگر در لیگ یک ایران داریم که هایپر شاهین شهر و رعد پدافند است. رعد با بازیکنان اصفهانی، یک بار سقوط کرد و یک بار روز آخر از سقوط نجات یافت، پس پتانسیل فوتسال در اصفهان هنوز کم است. همه از گیتی پسند انتظار قهرمانی دارند ولی بازیکنان ما باید با بزرگان فوتسال ایران بجنگند.

قائم مقام باشگاه گیتی پسند گفت: از هیئت هندبال، ورزش های پهلوانی و تنیس روی میز اصفهان درخواست برای تیم داری داریم اما متاسفانه بودجه ما محدود است و برای ما امکان پذیر نیست که غیر از فوتسال در رشته دیگری فعالیت داشته باشیم. در اصفهان مشکلات خاص خودمان را در فوتسال داریم، مثلا هیئت هندبال در صورت تیم داری باشگاه در رشته هندبال به ما قول حمایت داده و حتی اعلام کرده که سالن را برای تمرینات و مسابقات رایگان در اختیار ما قرار می دهد ولی برای فوتسال هم کرایه سالن می دهیم و هم هیئت فوتبال ۳۰ درصد فروش بلیط ها را می گیرد چرا که ۷۰ درصد به باشگاه می رسد و ۳۰ درصد برای هیئت فوتبال است.

عراقی زاده اضافه کرد: ما به هیئت فوتبال اعلام کردیم که به دلیل اینکه ممکن است برخی هواداران مشکلات اقتصادی داشته باشند، بلیط فروشی را رایگان می کنیم و از درآمد ۷۰ درصدی باشگاه را نمی خواهیم و شما هم ۳۰ درصد را نگیرید اما هیئت فوتبال به ما اعلام کرد ما درصد خودمان را به دلیل مباحث درآمد زایی می خواهیم. یعنی در هر میزبانی ما، تماشاگران شمارش می شوند و پول بلیط ۳۰ درصد آن ها را به هیئت فوتبال پرداخت می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای سالن تمرینات و مسابقات تیم فوتسال اجاره می دهیم و هزینه هایی نیز برای آمبولانس، نیروی انتظامی و... صورت می گیرد، یعنی به گیتی پسند که تنها باشگاه خصوصی استان است کسی کمکی نمی کند و همه می خواهند از ما بگیرند.

کد خبر 354832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.