ریشه مشکلات اقتصادی در فسادهای اداری نهفته است

دهاقان – یک فعال سیاسی گفت: دولت باید برنامه بلند مدت داشته باشد چراکه ریشه تمام نابسامانی‌های امروز کشور در فساد اداری نهفته است و مبارزه با آن در بلند مدت امکان پذیر است.

علی نورشرق در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، با اشاره به گرانی‌های اخیر در کشور اظهار کرد: مقصر نیمی از گرانی‌هایی که امروز ایجاد شده خود مردم  هستند چراکه دقیقا زمانی که تقاضا بیش از عرضه باشد منجر به تورم می‌شود.

وی با ابراز گلایه از رسانه‌ها در زمینه آگاهی سازی و جلوگیری از رشد بی‌رویه تورم، گفت: خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، صدا و سیما و ... می توانند نقش مهم و موثری در اطمینان بخشی به مردم ایفا کنند، اما متاسفانه چنین نیست درصورتی که اگر به صورت گسترده امید را به مخاطبان تزریق کنیم قطعا شاهد نتیجه مطلوبی خواهیم بود.

این فعال سیاسی با اشاره به نقش فرهیختگان نیز در این زمینه، تصریح کرد: فرهیختگان کشور می‌توانند در راستای فرهنگ سازی مردم برای نخریدن کالاهای غیر ضروری نقش موثری ایفا کنند، اما متاسفانه یک حس بی‌تفاوتی در اقشار مختلف مردم ایجاد شده و تا زمانی که احساس مسئولیت نکنند مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی باتوجه به نقش دولت در مهار تورم، گفت: دولت باید برنامه بلند مدت داشته باشد چراکه ریشه تمام این نابسامانی‌ها در فساد اداری نهفته است و مبارزه با آن در بلند مدت امکان پذیر است، اما در کوتاه مدت نیز دولت بایستی با صداقت و به صورت شفاف با مردم سخن بگوید تا بتوانند نظر اقشار مختلف را به خود جلب کنند.

نورشرق با بیان اینکه در شرایطی که اکنون قرار گرفته‌ایم تمامی افراد جامعه از مسئول تا عامه مردم همه باید با همدلی و اتحاد همگانی تنها به فکر بهبود وضعیت باشیم، خاطرنشان کرد: امروز کشور نیازمند اصلاح الگوی مصرف در تمامی حوزه ها است، البته در مواردی چون صادرات مواد غیر نفتی، واردات، صنعت توریسم، فرهنگ مصرف و کشاورزی باید بیش از پیش اصلاح انجام شود.

کد خبر 354818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.