"ایلان ماسک" از ریاست هیئت مدیره تسلا برکنار شد

ایلان ماسک بنیان گذار شرکت تسلا ۴۵ روز برای ترک ریاست هیئت مدیره شرکتی که خود بنیان گذاری کرده است، فرصت دارد.

به گزارش ایمنا، ایلان ماسک بنیان گذار تسلا توافق کرد که تا ۴۵ روز آینده از هیئت مدیره این شرکت کناره گیری کند. این اقدام در پاسخ به تنش های اخیر به وجود آمده بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ( (SECو ایلان ماسک بوده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با شکایت از ایلان ماسک او را به تلاش برای خصوصی سازی شرکت تسلا متهم کرده بود. در نتیجه این شکایت ایلان ماسک پذیرفت که در فرصت مشخص شده ریاست هیئت مدیره این شرکت را ترک کند. هرچند او هنوز مدیر عامل تسلا باقی می ماند اما بر اساس قوانین تا سه سال آینده نمی تواند به این پست برگردد.

علاوه بر این توافق، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اتهام عدم تمکین از قوانین و بی نظمی در مورد توییت های منتشر شده ایلان ماسک را نیز مطرح کرده بود. در همین رابطه تسلا و ایلان ماسک اعلام کردند که هرکدام مبلغ ۲۰ میلیون دلار را به‌عنوان جریمه می‌پردازند و این مبلغ در اختیار سهام دارانی قرار می‌گیرد که در این حین متحمل ضرر و زیان شده‌اند.

همچنین بر اساس گفته‌هایSEC، تسلا باید دو عضو هیئت مدیره مستقل را منصوب کند. هم چنین کمپانی تسلا باید وکیلی را برای نظارت بر ارتباطات و توییت‌های ایلان ماسک استخدام کند.

این شکایت بعد از توییت‌های جنجالی ماسک مطرح شد که در توییت هایی اعلام کرد می‌خواهد شرکت تسلا را خصوصی کند. او در این رشته توییت‌ها مدعی شده بود که منبع مالی این کار را فراهم کرده و حمایت سهام داران را هم جلب کرده است.

هرچند براساس گزارش‌ها به نظر می رسد ایلان ماسک جلسات متعددی را با صندوق سرمایه‌گذاری عربستان برگزار کرده بود، اما SEC در شکایت خود این موضوع را مطرح کرده بود که در هنگام انتشار توییت‌ها هنوز قراردادی مشخصی بین طرفین امضا نشده بود و به همین خاطر توییت‌های او برای سرمایه‌گذاران «غلط و گیج کننده» بوده است.

نخستین جلسه دادگاه مربوط به شکایت SEC قرار بود در ماه فوریه برگزار شود که پیش از برگزاری آن، ایلان ماسک با این نهاد قانونی به توافق رسید. طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا پرونده‌ای را در مورد این خصوصی ‌سازی ناموفق تشکیل داده و تعدادی از سهام‌داران به دلیل خسارتی که در این فرایند متوجه آن ها شده است، از ایلان ماسک شکایت کرده‌اند.

 منبع: Theverge

کد خبر 354757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.