مشکلات ارزی، دلیل اعزام نشدن تیم های آقایان به باشگاه های آسیا

رییس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال گفت: به غیر از تیم هندبال بانوان لارستان، هیچ‌کدام از تیم‌های هندبال آقایان و بانوان نمی‌توانند به دلیل مشکلات ارزی به وجود آمده به جام باشگاه‌های آسیا اعزام شوند.

مراد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد آخرین خبر از اعزام تیم‌های هندبال آقایان به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، اظهار کرد: تیم هندبال بانوان لارستان به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اعزام می‌شوند اما در بخش آقایان هیچ‌کدام از تیم‌ها به دلیل مسائل و مشکلات ارزی به وجود آمده به این مسابقات اعزام نمی‌شوند.

وی ادامه داد: زمانی که قرار بود تیم‌های هندبال ایران به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اعزام شوند قیمت دلار حدود چهار هزار و ۲۰۰ تومان بود اما متأسفانه نرخ دلار افزایش پیدا کرد و به همین دلیل تیم ها اعزام نمی شوند.

کرمی تصریح کرد: در مجموع چهار تیم در دو بخش آقایان و بانوان نماینده هندبال ایران در جام باشگاه‌های آسیا بودند که از این میان تنها تیم بانوان لارستان قبول کرده که به این رقابت‌ها اعزام شود و بقیه تیم‌ها از حضور جام آسیا انصراف داده‌اند.

رییس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به تیم هندبال بانوان لارستان اختصاص داده شده که به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند؟ خاطرنشان کرد: خیر، به این تیم هم ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تعلق نمی‌گیرد و اسپانسر این تیم هزینه‌ها را متقبل شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون هندبال نمی‌تواند کاری برای تیم‌های انصرافی از این مسابقات انجام دهد تا ارز دولتی در اختیارشان قرار گیرد، اظهار کرد: فدراسیون هم نمی‌تواند کاری انجام دهد منتهی هنوز وضعیت مشخص نیست، گویا قرار است برای اعزام به تورنمنت‌های برون‌مرزی، ارز ثانویه به تیم‌های ورزشی داده شود اما به تیم‌های هندبال نمی‌رسد. البته نرخ ارز ثانویه هم هشت هزار تومان است و تفاوت قیمت زیادی با برآورد تیم‌ها نسبت به ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دارد.

کرمی خاطرنشان کرد: به طور قطع به غیر از تیم بانوان لارستان، سه تیم دیگر (تیم سپاهان و کازرون در بخش آقایان و نفت و گاز گچساران در بخش بانوان) به جام باشگاه‌های آسیا اعزام نمی‌شوند چرا که انصراف خود را به فدراسیون اعلام کرده‌اند و فدراسیون هم نامه انصراف این تیم‌ها را به فدراسیون آسیایی ارسال کرده‌ایم.

رییس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون هندبال نمی‌تواند پیگیری مجددی برای دریافت ارز دولتی به تیم‌ها، گفت: فرصتی نیست تا فدراسیون بتواند برای تیم‌ها ارز دولتی دریافت کند. با وزارت ورزش و جوانان هم در این خصوص صحبت کرده‌ایم اما مقبول نبود. ایران هر ساله نماینده‌ای در جام باشگاه‌های آسیا داشت اما متأسفانه امسال به دلیل مشکلات ارزی به وجود آمده نماینده‌ای در بخش آقایان نداریم.

کد خبر 354742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.