حیات سیاسی برجام از بین رفتنی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد پیام و منطق خود را به جهانیان رساند.

هادی شوشتری در رابطه یا دستاوردهای سفر رییس جمهور کشورمان به نیویورک به خبرنگار ایمنا گفت: برجام مهمترین موضوع و محور برنامه های رییس جمهوری در نیویورک بود و بار دیگر مشخص شد که برجام توافق دو جانبه ای بین ایران و ایالات متحده نیست که با خروج آمریکا از این توافق، حیات سیاسی آن از بین برود.

نماینده مردم قوچان و فاروج تاکید کرد: برجام توافقی چند جانبه مابین ایران، اتحادیه اروپا و روسیه و چین بود که با خروج آمریکا به لحاظ منطق حقوق معاهدات بین‌المللی، از بین نرفت و می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اتحادیه اروپا بر اساس قرائن و شواهد به ادامه همکاری در چارچوب برجام تمایل دارد، اما در صحنه واقعی قدرت، آمریکا همانند زمانی که در معاهده بود، همچنان مزاحمت‌هایی خواهد داشت و با وجود تمایل اروپا و تاکید بر ادامه اجرای توافق، به اشکال دیگر هم به مزاحمت‌های خود ادامه خواهد داد.

شوشتری اضافه کرد: تایید برجام و تاکید بر تعهد ایران و حمایت از توافق هسته‌ای در سازمان ملل برای ما از اهمیت بسیار برخوردار است به ویژه اینکه برجام از جمله معاهداتی بود که به تایید شورای امنیت رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در انتها یادآور شد: اتحادیه اروپا همانگونه که از بیانیه منتشر شده ۱+۴ بر می‌آید، تمایل به استمرار برجام دارد.

کد خبر 354652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.